شناسهٔ خبر: 26252619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

حضور ۵۴ درصدی زنان در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: 54 درصد نیروهای آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شاپور محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گردهمایی کشوری مدیران و مشاوران زن آموزش و پرورش که در همدان برگزار شد با قدردانی از برگزارکنندگان این گردهمایی و ابلاغ پیام وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، 30 درصد مسئولیت‌های اجرایی به بانوان تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این که 54 درصد نیروهای آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اعتماد به بانوان باعث ارتقای کیفی امور و رشد جامعه می‌شود.

محمدزاده گفت: آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای به بانوان دارد و طرح‌های پیشنهادی حوزه امور بانوان در جلسات و نشست‌های مختلف همواره به تصویب رسیده است.

به گزارش فارس، در پی برگزاری اولین گردهمایی مدیران و مشاورین زن وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، پیامی ارسال کرد.

 در این پیام آمده است: «با عرض احترام به نشستی که نتایج آن می‌تواند تأثیرات مثبت بر آینده جوانان کشور به‌ویژه دختران ایران‌زمین داشته باشد، بی‌شک با تحولات به‌روز در آموزش‌وپرورش و رویکردهای نوین تعلیم و تربیت می‌توان توسعه مطلوبی را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه شاهد بود. این امر با برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش، روزآمدی و توجه به موضوع انگیزش در بین معلمین و مربیان، همچنین توجه به نهاد خانواده و تشکل‌های مهمی مانند انجمن اولیا و مربیان ممکن می‌شود.

تمرکز بر مهارت‌ها و سبک زندگی سالم در کنار برنامه‌های درسی و علمی و تغییر روش‌های رایج با بازگشت روحیه مادرانه توأم با صبوری، تاب‌آوری و عشق‌ورزی در فضای آموزشی و پرورشی، امری حیاتی به شمار می‌رود.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اعتقاد به همکاری‌های بین بخشی، با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری خوبی دارد و تلاش داشته پیشنهاد‌ها مفیدی برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و قوانین در این حوزه ارائه دهد که بازگشت ساعت ورزشی مناسب به مقطع ابتدایی دختران از آن جمله است.

مهارت‌های ارتباطی و حقوقی برای ارتقا توانایی‌های دانش آموزان نیز از پروژه‌های مشترک معاونت با این وزارتخانه به شمار می‌رود که دستیابی به نتایج مطلوب را ممکن کرده و در سطح گسترده‌تری به اجرا گذاشته خواهد شد. علاوه بر این، معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی را به‌عنوان  حرکتی تعاملی در ارتقای سطح روابط و انسجام درونی خانواده‌ها و نسل‌ها مدنظر قرار داده و بر ضرورت ایجاد فضای سالم گفت‌وگو و شنیدن دغدغه‌های نسل جوان تأکید دارد. 

فرصت را مغتنم شمرده، از وزارت آموزش‌وپرورش به خاطر کاهش فشارهای غیرضروری و امتحانات بی‌حاصل از دوش دانش آموزان تشکر می‌کنم که بی‌شک گام مثبتی برای آغاز یک تحول بزرگ است. 

لازم است یک‌بار دیگر بر توجه به موضوع سبک زندگی و مهارت‌های حقوقی و ارتباطی مانند مقابله با خشونت  تأکید کنم. همچنین توجه به حوزه سلامت و محیط‌زیست برای خوب زیستن و دست یافتن به زندگی سالم و موفق با آموزش تفکر نقادانه که امری کلیدی به‌حساب می‌آید. ما با ارائه مهارت‌های تفکر نقادانه می‌توانیم اندیشه ورزی و ارتقا سطح درک و آگاهی نسل جوان را تحقق‌بخشیم تا شاهد انتخاب‌های درست آنان باشیم. 

برای همه شرکت‌کنندگان و نیز متصدیان این گردهمایی آرزوی توفیق و سربلندی دارم».

در این گردهمایی از مدیران و مشاوران زن آموزش و پرورش استان های مختلف تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/

نظر شما