شناسهٔ خبر: 26251290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پیشروی ارتش سوریه در حومه درعا

ايسنا : خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی گزارش داد، ارتش سوریه توانست منطقه اللجاة را از شهر درعا جدا کند و خطوط امدادرسانی النصره در آن منطقه را در تیررس خود بگیرد.

صاحب‌خبر -

 ارتش سوریه توانست روز پنجشنبه شهرک بصر الحریر در شرق استان درعا را بعد از قطع کامل خطوط امدادرسانی افراد مسلح النصره از منطقه اللجاة محاصره کند. به این ترتیب ارتش توانست منطقه اللجاة را به طور کامل از حومه درعا جدا کند.

منطقه اللجاة در جنوب دمشق و در ۷۵ کیلومتری شمال درعا منطقه‌ای با صخره‌هایی بزرگ و ناهموار است. النصره و هم‌پیمانانش بر ۳۰۰ کیلومتر آن مسلط هستند. این منطقه طی هفت سال گذشته پایگاهی برای شلیک ده‌ها هزار خمپاره به مناطق مختلف استان درعا بوده که صدها غیرنظامی و نظامی تلفات داشته است.

توپخانه ارتش سوریه ضربات سهمگینی به استحکامات و مخفیگاه‌های گروه تروریستی جبهه النصره و هم‌پیمانانش در حومه شمالی درعا و شمالی شرقی آن وارد کرد.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در درعا اعلام کرد: ضربات توپخانه ارتش ضد کانون‌های استقرار گروه‌های تروریستی در شهرک الحراک و شهرک بصری الحریر بود که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ها و انهدام یک مقر متعلق به آنها شد.

خبرنگار سانا افزود: از جمله تروریست‌های کشته شده می‌توان به  عماد عرسان فرحان الحریری، فادی یاسر السلامات و ناصر صبح المصری اشاره کرد.

این در حالی است که در پی حملات در جبهه درعا هزاران غیرنظامی طی سه روز گذشته در داخل مناطق تحت تسلط مخالفان کوچ کره‌اند. سازمان ملل نسبت به پیامدهای تنش در منطقه و تاثیر آن روی هزاران غیرنظامی در این مناطق هشدار داد.

همچنین واحدی از ارتش حمله تروریست‌ها به تعدادی از مواضع نظامی در اطراف شهر البعث در قنیطره را ناکام گذاشت.

خبرنگار سانا در قنیطره گفت: واحدی از ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی با تروریست‌های جبهه النصره که از سمت روستای الحمیدیه برای حمله به تعدادی از مواضع نظامی در اطراف شهر البعث نفوذ کرده بودند، درگیر شد و حمله تروریست‌ها را دفع کرد. تعدادی از تروریست‌ها در این درگیری کشته و زخمی و اسلحه و مهمات آنان نیز منهدم شدند.

خبرنگار سانا ادامه داد: گروه‌های تروریستی به سمت روستای الحمیدیه پا به فرار گذاشتند.

 

نظر شما