شناسهٔ خبر: 26251005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شورای امنیت ملی افغانستان:

کابل هیچ توافقی در مورد مرز «دیورند» با اسلام آباد نداشته است

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در سفر اخیر مشاور امنیت ملی این کشور به پاکستان هیچ گونه توافقی در مورد خط مرزی دیورند با اسلام آباد صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد در جریان سفر «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی این کشور به پاکستان در مورد خط دیورند هیچ گونه بحث و تبادل نظری صورت نگرفته است.

در خبر دفتر شورای امنیت ملی افغانستان آمده است که یک خبر جعلی و بی اساس درباره خط مرزی دیورند در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود.

در ادامه آمده است؛ برای وضاحت درباره این موضوع باید اعلام کنیم که در جریان سفر اخیر هیئت بلند پایه امنیتی افغانستان به پاکستان، نه ملاقاتی با ژنرال «باجوه» فرمانده ارتش پاکستان صورت گرفته است و نه صحبتی با وی یا فردی دیگری در باره خط مرزی دیورند صورت گرفته است. خبری که در رسانه های اجتماعی منتشر شده کاملا جعلی و بی اساس است.

این در حالی است که بعد از سفر حنیف اتمر گزارش هایی به نقل از رسانه های پاکستانی منتشر شده بود که گویا اتمر در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان، خط دیورند را به عنوان مرز رسمی دو کشور به رسمیت شناخته است.

در بیانیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنین آمده است که موضوع خط مرزی دیورند بستگی به تصمیم مردم و دولت افغانستان داشته و هیچ دولتی حتی حق صحبت درباره این موضوع را ندارد.

نظر شما