شناسهٔ خبر: 26250992 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جنگ روانی سوئدی‌ها علیه آلمان

تلاش آلمانی برای حفظ آرامش

سامی خدیرا روز پنج‌شنبه نشان داد جار و جنجال رسانه‌ای که سوئدی‌ها علیه او به راه انداخته بودند، تاثیری روی ستاره‌ی باتجربه‌ی آلمانها نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، خدیرا با اعتماد به نفسی بالا به خبرنگاران گفت آلمان شروع ضعیف خود را فراموش خواهد کرد و اولین کشوری خواهد بود که بعد از 56 سال، دو بار پیاپی جام جهانی را به خانه می‌برد.


آلمان روز شنبه در شهر سوچی در بازی‌ بسیار حساسی که سرنوشتش را رقم خواهد زد به مصاف سوئد می‌رود. شکست 1-0 در مقابل مکزیک در اولین بازی، و پیروزی سوئد بر کره‌ی جنوبی باعث شده مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، جایی برای اشتباه نداشته باشد.


ماجرای خدیرا و سوئدی‌ها از این قرار بود که روز پنج‌شنبه یک گزارشگر تلویزیونی سوئدی در مصاحبه با خدیرا چند تکه کاغذ شبیه بلیط هواپیما به خدیرا می‌دهد تا ژرمن‌ها را به خاطر باخت‌‌شان در مقابل مکزیک مسخره کرده و اینطور تداعی کند که تیم یواخیم لو منتظر است با اولین پرواز از روسیه به کشورش بازگردد.


برزیل آخرین کشوری بوده که در جام 62 توانسته در  جام جهانی از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. خدیرا که فوتبال باشگاهی را در یوونتوس دنبال می‌کند در مقابل شوخی نیشدار خبرنگار تلویزیون اکسپرسن تی‌وی سوئد خونسردی‌ خود را حفظ کرده و می‌گوید " متشکرم ولی ما این بلیط‌ها را لازم نداریم. چون معتقدیم می‌توانیم جام را ببریم. بله، البته بلیط‌ها لازم‌مان خواهد شد. ولی روز شانزدهم ژوئیه، یک روز بعد از برگزاری فینال در مسکو "


خدیرا در ادامه به خبرنگار سوئدی می‌گوید " می‌دانیم سوئدی‌ها به خصوص وقتی با تمام قوا بازی می‌کنند تیم سختی هستند. ولی در ضمن می‌دانیم که ما هم تیم خیلی قوی‌ای هستیم و شک ندارم که این بازی را برنده می‌شویم "


اظهارنظر خدیرا حالا بر سوئدی‌ها گران آمده. آلبین اکدال هافبک سوئد کمی بعد، حرفهای خدیرا را قلدرمابانه معرفی کرده و می‌گوید به نظر او این حرفها وضعیت نامناسب آلمانها را تشدید خواهد کرد. اکدال می‌گوید " خدیرا اینطور گفته ؟ جالب است که بدانیم آنها چطور فکر می‌کنند. ولی گفتن این حرف درست قبل از شروع مسابقه خیلی عجیب است. چون اگر آنها را ببریم، رو کم‌کنی بزرگی می‌شود. اگر آلمان ببازد، بزرگترین باخت امسال خواهد شد و ما بردمان را روی ابرها جشن خواهیم گرفت ".


بازیکنان آلمان و کادر فنی تیم روز سه‌شنبه جلسه‌ای با عنوان ستاد بحران برگزار کردند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در جلسه‌ی مذکور حرفهای صریح و تندی رد و بدل شده. بعد از آن جلسه آلمانها مجبور شدند وجود شکاف در اردوی مانشافت بین بازیکنان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، شبیه آنچه در رقابتهای یورو2012 اتفاق افتاده بود، را اساساً تکذیب کنند.


انتظار می‌رود لو در مقابل درخواستهای بسیار برای کنار گذاشتن بازی‌ساز آرسنال، مسوت اوزیل مقاومت کند. از طرف دیگر مارکو رویس، بازیکن دورتموند به احتمال زیاد به جای یولیان دراکسلر یا توماس مولر به میدان خواهد رفت. خدیرا هم جایگاه خود را در ترکیب مانشافت متزلزل می‌بیند و ایلکای گوندوگان و لئون گورتسکا بی‌صبرانه منتظرند جای او را در زمین بگیرند.

نظر شما