شناسهٔ خبر: 26249958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی ارتش وابسته به انصارالله: فرودگاه الحدیده صد درصد امن و در دست ماست

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اظهار داشت: فرودگاه الحدیده صد در صد امن بوده و در دست ارتش و کمیته‌های مردمی است. این در حالیست که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان مدعی است که این فرودگاه را آزاد کرده و در دست دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن که وابسته به انصارالله است در گفت‌وگویی با شبکه المیادین اعلام کرد: حمله ائتلاف سعودی به ساحل غربی به معنای خودکشی این ائتلاف بود. آنها کاری از پیش نبردند و فرودگاه الحدیده صد در صد امن است.

وی فاش کرد: آنچه تیپ "العمالیق" وابسته به مزدوران سعودی خوانده می‌شود اکنون در مسافت شش کیلومتری فرودگاه الحدیده تحت محاصره ارتش و کمیته‌های مردمی است.

شرف لقمان تاکید کرد: نبرد در ساحل غربی تقریبا تمام شده است و آنها با این عملیات دست به خودکشی زدند.

وی از افراد مسلح تیپ "العمالیق" خواست که خود را تسلیم کنند.

شبکه اسکای نیوز مدعی شد، تیپ العمالیق در فرودگاه الحدیده هستند تا مین‌های کار گذاشته شده را در فرودگاه پاکسازی کنند.

این مقام ارتش یمن خاطرنشان کرد: تحولات میدانی پایان کار نیروهای مزدور در منطقه ساحل غربی را نشان می‌دهد.

در همین راستا محمد البخیتی روز گذشته از داخل فرودگاه الحدیده تاکید کرده بود که نیروهای ائتلاف بعد از شکست عملیات خود از فرودگاه دور شده‌اند.

در عین حال سخنگوی ارتش یمن با بیان علل انتشار تصاویر پیروزی علیه دشمن در رسانه‌ها از صحنه‌های نبرد، اعلام کرد، تلاش‌ها و اقدامات جوانمردان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساحل غربی همچون معجزه است.

شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه المسیره با بیان اینکه دستاوردها و اقدامات ارتش و نیروهای مردمی یمن تاکنون همچون معجزه بوده است، اعلام کرد: ما آمادگی کامل داریم و دشمن به روزهای پایاینی خود نزدیک شده است.

وی همچنین اعلام کرد: انتشار تصاویر انهدام نفربرها و خودروهای زرهی دشمن به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در رسانه‌ها ، در پاسخ به انتشار تصاویری صورت می‌گیرد که شبکه های عبری عربی زبان با ادعای پیروزی دشمن علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساحل غربی منتشر می کنند.

شبکه العالم گزارش داد، لقمان همچنین تاکید کرد: تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در جنگ علیه یمن، دستاوردهای رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن را از بین می‌برد.

این مقام یمنی در ادامه افزود: در جبهه "الدریهمی" واقع در ساحل غربی یمن با مزدوران داعش و القاعده در مصاف هستیم.

وی تاکید کرد: همه مزدوران دشمن در الجاح و دیگر مناطق تحت محاصره ارتش و نیروهای مردمی یمن هستند و هیچ راه فراری جز تسلیم شدن ندارند و به زودی روزهای پایانی آنها خواهیم بود.

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات نظامی در فرودگاه و شهر الحدیده که تبلیغات رسانه‌ای بسیاری در مورد آن می‌شود شکست خورده است و ائتلاف عربی بهای سنگینی در صورت متوقف نکردن درگیری‌ها پرداخت خواهد کرد.

عبدالسلام تاکید کرد: به لطف خدا و پایداری ملت یمن دشمن در بهانه تراشی برای جنگ در جبهه ساحل غربی شکست خود و پوشش رسانه‌ای فضاحت بار آن برای منحرف کردن نگاه‌ها از شکست‌شان است. آنها باید از ساحل غربی خارج شوند قبل از اینکه بهای بسیاری بپردازند.

وی افزود: آنچه اخیرا رخ داد نشان می‌دهد که نیروهای دشمن به رغم داشتن زرادخانه‌های نظامی، ابزار رسانه و نفت هنوز از جنگی که در سال چهارم است، درس نگرفته‌اند. این خصومت و جنگ بدون توجیه است و حمله به شهر الحدیده بی‌معنی است. چراکه صنعاء با سازمان ملل درباره درآمدهای بندر الحدیده همکاری می‌کند و هیچ توجیهی برای اینکه انصارالله درآمدهای حاصل از این بندر را برای خود نگه می‌دارد یا از این بندر برای قاچاق سلاح استفاده می‌کند، وجود ندارد. آنها همچنان می‌خواهند به حماقت خود ادامه دهند.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی همچنان سعی دارند مزدوران خود را پیروز جنگ ساحل غربی نشان دهند و مدعی‌اند این نیروها موفق به آزادسازی فرودگاه الحدیده از انصارالله شده‌اند.

آنها همچنان برای انتقال تجهیزات نظامی به ساحل غربی ادامه می‌دهند اما مقاومت انصارالله منجر شده آنها تنها بخش‌هایی از فرودگاه تخریب کنند.

رسانه‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی شکست این ائتلاف را کتمان می‌کنند و مدعی‌اند، بعد از آزای فرودگاه به سمت بندر الحدیده حرکت خواهند کرد که شریان اصلی حیات این کشور محسوب می‌شود و ۷۰ درصد کمک‌های انسانی و دارویی از بندر به دست مردم این کشور می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما