شناسهٔ خبر: 26249361 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

شگفتی‌های مریخ پایانی ندارند

تپه آبی‌رنگ در سیاره سرخ

سیناپرس: دانشمندان سازمان ناسا به‌تازگی توانسته‌اند تا یک تپه بسیار عجیب به رنگ آبی را در سیاره مریخ کشف کنند که این امر برای آن‌ها بسیار جالب و شگفت‌انگیز بوده است.

صاحب‌خبر -

سیاره مریخ با نام مستعار سیاره سرخ نیز شناخته می‌شود و دلیل این امر نیز کاملا واضح است. با این وجود به نظر می‌رسد که این تصور که کل این سیاره به رنگ قرمز است، کاملا نادرست بوده و ناسا نیز اسنادی برای اثبات عکس این مدعا در اختیار دارد. به‌تازگی این سازمان توانسته است تا یک تصویر منحصربه‌فرد از سطح این سیاره برداشت کند که همگان را شگفت‌زده کرده است.

بر اساس اعلام رسمی سازمان ناسا، تصویر یک تپه آبی‌رنگ در بخشی از این سیاره کشف شده است که در حقیقت در منطقه‌ای پر از تپه واقع شده است. این تصویر توسط مدارپیمای شناسایی کننده مریخ سازمان ناسا برداشت شده است و تپه‌های شنی یکی از بخش‌های مریخ را مورد تجلیل قرار داده است ولی در کمال تعجب یکی از این تپه‌ها با دیگران فرق داشته است.

با بهبود رنگ‌بندی عکس برداشت شده مشخص شده است که این تپه، پرده‌ای زیبا از رنگ آبی دارد. در حقیقت این سیاره میزبان تپه‌ها و شکل‌های طبیعی شنی فراوانی است که جذابیت بسیار زیبایی به این سیاره می‌دهند. البته یک نکته بسیار ساده و مهم وجود دارد، یک تپه آبی‌رنگ موجب نخواهد شد که نام این سیاره به سیاره آبی تبدیل شود و سیاره‌های زمین و نپتون همچنان این عنوان را در اختیار دارند.

شایان‌ذکر است که دانشمندان در حال تلاش هستند تا دلیل این رنگ زیبا و منحصربه‌فرد را کشف کنند و بدون شک به‌محض کشف این موضوع شاهد ارائه آن توسط سازمان ناسا به جهانیان خواهیم بود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

لینک کوتاه

برچسب‌ها:

نظر شما