شناسهٔ خبر: 26249358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژاپن تمرینات مقابله با حملات موشکی کره شمالی را متوقف کرد

پکن - ایرنا - ژاپن می گوید با توجه به بهبود شرایط امنیتی در منطقه، تمرینات مردمی مقابله با حملات موشکی کره شمالی را متوقف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا این کشور پیشتر چندین بار چنین تمریناتی را به دنبال آزمایش های موشکی بالستیک دوربرد کره شمالی برگزار کرد و حالا به توقف آن تصمیم گرفته است.
این یکی از پیامدهای دیدار دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با 'کیم جونگ او' رهبر کره شمالی در اوایل ماه جاری میلادی در سنگاپور است که بر اساس آن آمریکا هم رزمایش های مشترک با کره جنوبی را متوقف کرد.
گزارش خبرگزاری کیودو حاکی است که دولت وضعیت امنیتی منطقه را رو به بهبود توصیف کرده و افزوده است با توجه به دیدار سران دو کره و شرایط فعلی ضرورتی برای انجام این تمرینات وجود ندارد.
یوشهیدا سوگا سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت که وضعیت امنیتی منطقه مانند گذشته بحرانی نیست و با توقف آزمایش های موشکی بالستیک کره شمالی اوضاع بهبود یافته است.
کره شمالی سال گذشته میلادی نزدیک به 20 فروند موشک بالستیک پرتاب کرد که دو فروند آنها با عبور از فراز ژاپن در آبهای اقیانوس آرام فرود آمدند.
از سوی دیگر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفته است که به دنبال دیدار مستقیم با رهبر کره شمالی و گفت و گو با وی در باره مساله ربوده شدگان این کشور در سال های 1970 و 1980 میلادی است.
نخست وزیر ژاپن با اشاره به این که کره شمالی منابع زیادی دارد، گفت: اگر این کشور قبول کند در مسیر درستی گام بردارد می تواند شاهد آینده ای خوب باشد، با توجه به اعلامیه پیونگ یانگ، ژاپن آماده چاره اندیشی برای مسایل گذشته است تا روابط خود را با کره شمالی عادی کند.
آبه درباره موشک های میان برد کره شمالی هم گفت: قطعنامه های شورای امنیت باید اجرایی شود، تمام تسلیحات کشتار جمعی و موشک های بالستیک در قطعنامه های شورای امنیت مطرح شده است و باید به طور کامل اجرایی شود در این زمینه بین ژاپن، آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد.
وی درباره تداوم تحریم های کره شمالی هم موضع ژاپن را کاملا با موضع آمریکا هماهنگ دانست و اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا گفته است که تحریم ها علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور اقدام ملموسی انجام ندهد، ادامه خواهد داشت.
آبه پیشتر در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که« تنها رهبر منطقه هستید که با رهبر کره شمالی به صورت مستقیم صحبت نکرده است، آیا مایلید درباره ربوده شدگان و همچنین مساله موشک ها بدون ایالات متحده با کیم مذاکره کنید؟ » گفت: بله، البته که مایل هستم مساله اتباع ربوده شده ژاپنی باید حل شود و این اولویت دولت ما است.
نخست وزیر ژاپن ادامه داد: در نهایت باید خودمان مستقیم با کره شمالی صحبت کنیم و مصمم هستم که این کار را انجام دهم.
آساق**231**1904**

نظر شما