شناسهٔ خبر: 26249255 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برزیل در پی نخستین پیروزی در جام/نبرد سخت صربستان و سوئیس برای صعود

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز (جمعه) با برگزاری ۳ پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امروز (جمعه) با برگزاری یک دیدار از گروه D. و 2 دیدار گروه E. پیگیری می‌شود.

گروه D. نیجریه - ایسلند (ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه)

برزیل - کاستاریکا؛ پُرافتخارترین تیم جام جهانی به دنبال اعاده حیثیت

تیم‌های ملی ایسلند و نیجریه در دومین مسابقه خود در جام جهانی امشب به مصاف هم می‌روند.

نیجریه در نخستین مسابقه خود با 2 گل مغلوب کرواسی شد. دیداری که عقاب‌های آفریقا حرف زیادی برای گفتن نداشتند و نتوانستند دردسر خاصی برای کروات‌ها ایجاد کنند. اما ایسلندی‌ها حسابی آرژانتین پرستاره را در بازی نخست اذیت کردند و در کمال شگفتی توانستند با نتیجه یک - یک آلبی سلسته را متوقف کنند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

تیم ملی ایسلند را باید تیم اولین‌ها نامید. پس از حضور و درخشش در رقابت‌های یورو ۲۰۱۶، با صعود به جام جهانی نشان دادند حضورشان در یورو اتفاقی نبوده و در رده ملی واقعا پیشرفت کرده اند. این نسل احتمالا بهترین نسل تاریخ فوتبال ایسلند که باعث شد مردم این کشور لذت حضور در جام جهانی را نیز تجربه کنند. مردان یخی از کشوری کوچک با تنها ۳۵۰ هزار نفر جمعیت به جام جهانی می‌آیند. گیلفی سیگوردسون هافبک ۲۸ ساله اورتون برجسته‌ترین بازیکن و امید اصلی ایسلندی‌ها محسوب می‌شود.

نیجریه همیشه تیمی خطرناک در جام جهانی بوده و بازیکنان قدرتمند و تکنیکی داشته است. البته آن‌ها این بار برای داشتن شانس صعود باید ایسلند را ببرند وگرنه نمی‌توانند به صعود امیداور باشند. نیجریه نیز ستاره‌هایی مثل جان اوبی میکل کاپیتان با تجربه عقاب‌های بزرگ و همچنین ویکتور موزس هافبک چلسی و الکس ایوبی مهاجم خطرناک آرسنال را در ترکیب خود دارند. آن‌ها می‌خواهند پس از پیروزی سنگال مقابل لهستان دومین پیروزی آفریقایی‌ها را در جام جهانی ۲۰۱۸ به دست آورند.

آمار مسابقه:

  • این 2 تیم تنها یک بار مقابل هم قرار گرفتند که ایسلند در سال ۱۹۸۱ در دیداری دوستانه موفق شد نیجریه را با سه گل شکست دهد.
  • تمام پنج پیروزی قبلی نیجریه در جام‌های جهانی مقابل حریفان اروپایی بوده است.
  • ایسلند در بازی قبلی اش با آرژانتین که نخستین دیدار تاریخ این تیم در جام جهانی بود توانست به نتیجه یک - یک دست یابد.
  • آخرین تیمی که در 2 بازی نخستش در تاریخ جام جهانی شکست نخورد، تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۰۲ بود.
  • کرواسی سال ۱۹۹۸ نیز آخرین تیم اروپایی بود که در 2 بازی نخستش در جام جهانی نباخت.
  • ایسلند در بازی با آرژانتین در نیمه نخست هشت شوت به سمت دروازه آلبی سلسته زد، اما در نیمه دوم هیچ شوتی نتوانست به سمت دروازه آن‌ها بزند.
  • نیجریه سه بازی آخرش را در جام جهانی باخته است. آخرین باری که آن‌ها این رکورد بد را به جای گذاشتند در سال ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ بود که چهار بازی پیاپی را باختند.
  • نیجریه در 6 مسابقه از ۱۱ دیدار آخرش در جام جهانی گل نزده است.

گروه E. برزیل - کاستاریکا (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه)

برزیل - کاستاریکا؛ پُرافتخارترین تیم جام جهانی به دنبال اعاده حیثیت

تیم‌های ملی برزیل و کاستاریکا در نخستین مسابقه امروز به مصاف هم می‌روند. پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌های جهانی در نخستین گام از بیست و یکمین دوره این رقابت‌ها به مصاف تیم سختکوش سوئیس رفت که با نتیجه یک - یک متوقف شد. کاستاریکا نیز با یک گل از صربستان شکست خورد تا هر 2 تیم شروعی ضعیف در این رقابت‌ها داشته باشند.

سلسائو پس از افتضاح جام جهانی ۲۰۱۴ برای اعاده حیثیت به روسیه آمد و با توجه به ستارگانی که در ترکیب دارد خیلی‌ها این تیم را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند، اما در بازی نخست نمایش خوبی ارائه ندادند و هوادارانشان را ناامید کردند. نیمار که مدت‌ها به دلیل مصدومیت دور از فوتبال بود در بازی نخست مقابل سوئیس اصلا آماده نبود و البته دوباره مصدوم شد. با این حال طبق گفته تیته، نیمار برای بازی امروز مشکلی نخواهد داشت.

کاستاریکایی‌ها که در دوره قبلی این رقابت‌ها با صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل، شگفتی ساز جام لقب گرفتند، به دنبال تکرار آن اتفاق شیرین هستند، اما صربستان آن‌ها را در بازی نخست غافلگیر کرد و با یک ضربه آزاد دیدنی از کولاروف مغلوب این تیم شدند. شاگردان اسکار رامیرز با قرار گرفتن در رتبه دوم رقابت‌های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آمریکای مرکزی برای پنجمین بار به جام جهانی رسیده اند و اگر در بازی امروز پیروز نشوند احتمالا دیگر شانسی برای صعود به مرحله بعد نخواهند داشت.

آمار مسابقه:

  • برزیل ۹ مسابقه از ۱۰ دیدار اخیرش را مقابل کاستاریکا برده است.
  • تنها باخت برزیل مقابل کاستاریکا به سال ۱۹۶۰ و باخت در دیدار دوستانه بازمی گردد.
  • این سومین مصاف برزیل و کاستاریکا در جام جهانی است.
  • برزیل در سال ۱۹۹۰ یک بر صفر و در سال ۲۰۰۲ با نتیجه پنج بر 2 حریف را شکست داد.
  • آخرین مصاف کاستاریکا با یک تیم از آمریکای جنوبی در جام جهانی بازی با اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۴ بود که با نتیجه سه بر یک مغلوب اروگوئه شدند.

صربستان - سوئیس (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

برزیل - کاستاریکا؛ پُرافتخارترین تیم جام جهانی به دنبال اعاده حیثیت

سوئیس و صربستان آخرین دیدار امروز را برگزار می‌کنند. هر 2 تیم در بازی نخست نتایج خوبی گرفتند. صربستان با یک گل کاستاریکا را شکست داد و سوئیس با نتیجه یک - یک مقابل برزیل به تساوی دست یافت. این مسابقه یکی از دیدار‌هایی است که اصلا نمی توان تشخیص داد که کدام تیم بهتر است و هر 2 تیم از شانس‌های اصلی صعود محسوب می‌شوند. شاید هر 2 تیم برزیل را بخت نخست صعود بدانند و این بازی برایشان حکم مرگ و زندگی را داشته باشد تا همراه برزیل به دور بعدی راه یابند.

بیشتر بخوانید:

پیراهن راموس در دستان انصاری فرد

کاستا برترین بازیکن دیدار تیم‌های ایران - اسپانیا

حضور ستاره‌هایی مثل ساویچ، ماتیچ، کولاروف، ایوانوویچ و ... صربستان را به تیمی بسیار خطرناک تبدیل کرده است در طرف مقابل سوئیس نیز تیمی هماهنگ و سختکوش است و در رتبه ششم رده بندی فیفا قرار دارد که نشان از قدرت بالای این تیم است. صربستان نیز در رده بندی فیفا یک پله بالاتر از ایران در رتبه ۳۵ قرار دارد.

آمار بازی:

  • این نخستین مسابقه 2 تیم در تاریخشان پس از فروپاشی یوگوسلاوی است.
  • فقط یک مسابقه از ۱۳ مسابقه سوئیس و یوگوسلاوی در جام جهانی بود که در همان یک مسابقه، یوگوسلاوی در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۵۰ با نتیجه سه بر صفر سوئیس را برد.
  • سوئیس فقط یک مسابقه از چهار دیدار اخیری که مقابل تیم‌های اروپایی در جام جهانی برگزار کرده را باخته است. (شکست پنج بر 2مقابل فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴)
  • برانیسلاو ایوانویچ مدافع صربستان در بازی قبل مقابل کاستاریکا با ۱۰۴ بازی ملی رکوردار بازی در تیم ملی صربستان شد.
  • استفان لیششتاینر کاپیتان سوئیس اگر در بازی امشب به میدان برود نهمین بازی خود در جام جهانی را انجام می‌دهد و با عبور از رکورد چارلس آنتنن به تنهایی رکورددار بازی برای تیم ملی سوئیس در جام جهانی می‌شود.
برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

آخرین اخبار جام جهانی 2018 روسیه

نظر شما