شناسهٔ خبر: 26249218 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

اشتباهات آرایشی رایج در فصل تابستان

آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند.

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین>سلامت>آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.
به گزارش شفا آنلاین :اگرچه تابستان هیجان های زیادی مانند دریا یا استخر را با خود به همراه دارد اما برخی از چیزهای آن هم آزار دهنده است، مانند گرما و رطوبت اش که تغییراتی را در پوست و آرایش صورت شما ایجاد می کند. آرایش کردن در تابستان با فصل های دیگر فرق دارد، از این رو هنگام آرایش باید نکاتی را رعایت کنید تا آرایش تان در هوای گرم تابستان تازه و شاداب بماند. در ادامه اشتباهات رایج آرایشی< Common cosmetic mistakes > را که اغلب خانم ها در فصل تابستان مرتکب می شوند، برایتان آورده ایم.

1. نزدن پرایمر

یکی از راههای جلوگیری از ریختن آرایش در تابستان، استفاده از پرایمری باکیفیت است. برای این منظور پرایمر فاقد چربی یا همان «oil-free» را انتخاب کنید. پرایمرهای با پایه آب نیز، از این رو که پوست صورت تان را در طول تابستان هیدراته نگه می دارند، می توانند گزینه خوبی برایتان باشند. علاوه بر پرایمر پوست صورت، می توانید از پرایمرهای پشت چشم هم استفاده کنید. در این صورت سایه چشم تان تا ساعت ها بر جای خود ثابت می ماند.

2. عوض نکردن کرم پودر

آیا در فصل تابستان همان کرم پودری را می زنید که در فصل های سرد سال استفاده می کردید؟ با تغییر فصل، ما نیز باید تغییراتی را در ظاهرمان ایجاد کنیم. علاوه بر رنگ لباس یا مدل عطر، برخی از لوازم آرایش مانند کرم پودر را نیز باید فصل به فصل تغییر دهیم. طبیعی ست که آفتاب در تابستان، رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد، بنابراین اگر تا به حال از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده می کردید، حال زمان آن است که رنگ آن را به تیره تر تغییر دهید یا حتی اگر نمی خواهید کرم پودر جدیدی بخرید، با کمی سایه تیره، براقی و درخشانی پوست تان را بگیرید.  

3. نداشتن ریمل ضد آب

همه ما می دانیم که لوازم آرایشی ضد آب برای زمان هایی که به کنار ساحل یا شنا می رویم، مناسب است اما چه زمان های دیگری می توان از آن استفاده کرد؟ از آنجایی که تابستان فصل رطوبت و عرق کردن است، بهتر است که از محصولات ضد آب استفاده شود. به عنوان مثال استفاده از ریمل یا خط چشم ضد آب، مانع از پخش شدن آن در هنگام تعریق می شود.

4. نزدن مرطوب کننده

شاید فکر کنید که در فصل تابستان، از این جهت که پوست تان مانند زمستان خشک نمی شود، احتیاجی به کرم های مرطوب کننده نداشته باشید اما این باور اشتباه است. شما هر روز سال باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید، حتی اگر پوستی چرب با مختلط داشته باشید. اگر مرطوب کننده های سنگین را نمی پسندید، می توانید از مدل هایی با فرمول های لایت یا سبک تر کمک بگیرید.



5. استفاده کم از ضد آفتاب

تنها یک بار کرم ضد آفتاب زدن در روز، کافی نیست بلکه شما باید هر چند ساعت یک بار آن را تمدید کنید. اگر در ساحل هستید، به غیر صورت، باید به جاهای دیگری مانند روی شانه ها یا گردن تان هم بزنید. اگر کرم زدن برایتان سخت است، می توانید از مدل های اسپری آن استفاده کنید.

6. عدم استفاده از تثبیت کننده ها

از آنجا که گرما و رطوبت هوا موجب تعریق و به تبع ریختن آرایش تان می شود، استفاده از تثبیت کننده های آرایشی واجب است. برای این منظور، پس از این که آرایش صورت تان به پایان رسید، با استفاده از اسپری های تثبیت کننده آنها را تا ساعت ها سر جای خود بنشانید. البته این اسپری ها انواع مختلفی دارند و می توانید قبل از استفاده با توجه به نوع پوست صورت تان بهترین مدل را انتخاب کنید.

7. نداشتن کرم BB

از این رو که گرما و رطوبت موجب تعریق و ریختن آرایش صورت تان می شود، بهتر است که در فصل تابستان سبک تر آرایش کنید. کرم های BB انتخاب خوبی برای این فصل سال خواهند بود. این کرم حاوی مواد مراقبت کننده از پوست مثل مرطوب کننده و ضد آفتاب است و با ترکیب سبک خود پوست را تا حد زیادی صاف و یکدست می ‌کند.برترین ها

 

نظر شما