شناسهٔ خبر: 26249025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

در دومین روز از دهه تکریم و غبارروبی مساجد

صفحه «مسجد و هیئت» خبرگزاری فارس رونمایی شد

فعالیت رسمی صفحه مسجد و هیئت خبرگزاری فارس عصر امروز سه‌شنبه 18 اردیببهشت ماه با حضور حاج منصور ارضی و حجت‌الاسلام مجتبی صداقت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، مراسم رونمایی از صفحه «مسجد و هیات»، دقایقی پیش در تالار اجتماعات خبرگزاری برگزار شد.

در این مراسم که همراه با تجلیل از حاج منصور ارضی، پیرغلام حسینی و ذاکر پیشکسوت اهل بیت(ع) صرت پذیرفت، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و تنی چند از ذاکران و مداحان خاندان عصمت طهارت حضور داشتند.

تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، در مراسم تجلیل از منصور ارضی پیرغلام حسینی و ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به تقارن رونمایی از صفحه مسجد و هیئت خبرگزاری با اعیاد شعبانیه به خصوص ولادت حضرت حجت(عج) درباره نسبت میان رسانه، مسجد و هیئت گفت: به باور ما انسان وقتی به دنیا می‌آید از لحظه تولد خداوند کارکردهایی را برای وجود انسان بنا نهاده است، وظیفه ما پیدا کردن این کارکردهایی است که به عینیت برسد.

وی افزود: جامعه، حکومت، زندگی‌، مردم و اجتماع نقش مدرسه را ایفا می‌کنند، آن‌ها هستند که انسان را تربیت می‌کنند و این انسان را به رشد و تعالی می‌رسانند، با توجه به سخنان امام خمینی(ره) رسانه را به مثابه دانشگاه می‌دانیم که باید انسان‌سازی کند، به همین خاطر می‌خواهیم مخاطبان خود را به تعالی برسانیم.

تیرانداز خاطرنشان کرد: این عالم مدرسه است و اولین معلم آن پروردگار است «رب العالمین»، بیش از هزار بار کلمه پروردگار با عنوان «رب» در قرآن به کار رفته است،‌ نهاد مسجد مأمنی برای انسان‌سازی، رشد و هدایت انسان‌ها است، وقتی روح معنویت اتفاق بیفتد، حرکت به سوی رشد و تعالی شتاب می‌گیرد، در حالی که نقش مساجد را در حد مصلی تنزل داده‌ایم،‌ اینکه مجلس ختمی برگزار و نمازی اقامه شود، بلکه باید سایر کارکردهای مسجد هم توجه شود.

وی خواستار الگوسازی، مطالبه و نقد کردن اهالی رسانه از شرایط فعلی مسجد شد و گفت: کار نجات بشر و هدایت انسان در هیئت می‌تواند شکل بگیرد، امام حسین(ع) «مصباح الهدی و سفینة النجاة» است، کسی می‌تواند با حضور در هیئت و با درک عظمت امام حسین(ع) ره صد ساله را در یک شب بپیماید، وظیفه ما است که در مدرسه امروز که هیئت و مسجد و رسانه‌های انقلابی تبلور می‌یابد به ایفای نقش بپردازیم.

در این مراسم پس از سخنرانی پیام تیرانداز، مدیرعامل فارس و حاج منصور ارضی از صفحه مسجد و هیئت خبرگزاری و نرم‌افزار آموزشی مناجات‌خوانی رونمایی شد.

به گزارش فارس، صفحه «مسجد و هیئت» از صفحات جدید این رسانه است که در گروه فرهنگ و هنر این خبرگزاری پیگیری می‌شود.

صفحه «مسجد و هیئت» خبرگزاری فارس رونمایی شد  صفحه «مسجد و هیئت» خبرگزاری فارس رونمایی شد

 

برچسب‌ها:

نظر شما