شناسهٔ خبر: 26248887 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا خواستار آزادی علی سلمان از زندان بحرین شد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که به اتهام همکاری با قطر تحت بازجویی قرار گرفته بود، از زندان های بحرین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت روز پنج شنبه در نشست خبری خود افزود: ما از حکم امروز علی سلمان و همکاران وی مبنی بر تبرئه از اتهام جاسوسی استقبال می کنیم.
وی ادامه داد: حکم تبرئه امروز، موانع برقراری آشتی سیاسی در بحرین را برطرف می کند و ما از دادستانی بحرین می خواهیم که موضوع تجدید نظر در این حکم را دنبال نکنند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما درخواستمان از دولت بحرین را تکرار می کنیم که علی سلمان را از زندان آزاد کنند و دوره محکومیت پیشین وی را پایان دهند.
علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق از سال 2014 میلادی تاکنون به اتهام نفرت‌پراکنی در زندان به سر می‌برد. وی ابتدا به 9 سال زندان محکوم شده بود که پس از مدتی، این حکم به چهار سال کاهش یافت.
همچنین دادگاه عالی بحرین امروز (پنجشنبه) علی سلمان و دو رهبر دیگر جمعیت الوفاق را از اتهام جاسوسی با قطر تبرئه کرد.
مقامات بحرین به اشتباه در اتهامات خود علیه شیخ علی سلمان اعتراف کردند.
دادستانی بحرین سلمان را که در حال گذراندن چهار سال حبس است به اتهام جاسوسی برای قطر در پی افشای یک مکالمه بین او و حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر در مارس 2011 در چارچوب طرح آمریکایی برای حل بحران بحرین به دادگاه ارجاع داد.
برخی کشورهای عربی منطقه همسو با سیاست های سعودی ها، از سال گذشته تا کنون روابط خود با قطر را قطع کرده اند.
اروپام*1429

نظر شما