شناسهٔ خبر: 26248855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش خبرگزاری آناتولی درباره مراسم تحویل «اف ۳۵» به ترکیه

رسانه ترکیه‌ای در گزارشی درباره تحویل اولین جت جنگنده اف ۳۵ آمریکا به آنکارا خبر داده که ترکیه درصدد در اختیار گرفتن 100 جنگنده اف 35 است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اعضای کنگره آمریکا در اعتراض به خرید سامانه دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه خواستار عدم تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا به آنکارا بوده‌اند، واشنگتن اولین جنگنده اف ۳۵ را به ترکیه تحویل داد.

 خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: «ترکیه روز پنجشنبه اولین جت جنگنده اف ۳۵ خود را در مراسمی در فورث وُرث تگزاس تحویل گرفت».

بنا بر این گزارش، مقام‌هایی از وزارت دفاع ترکیه به همراه نمایندگان شرکت‌های این کشور که در پروژه اف ۳۵ مشارکت دارند در مراسم حضور داشتند.

نمایندگان شرکت تسلیحاتی و دفاعی «لاکهید مارتین» آمریکا هم در مراسم حاضر بودند.

قرار است اولین جنگنده اف ۳۵ که به ترکیه تحویل داده شده، برای انجام آموزش خلبانی به خلبانان ترکیه‌ای به پایگاه هوایی «لوک» در آریزونا فرستاده شود.

بنا بر گزارش آناتولی، دومین جنگنده اف ۳۵ آمریکا قرار است طی روزهای آینده به ترکیه تحویل داده شوند و جنگنده‌های سوم و چهارم در ماه مارس ۲۰۱۹ تحویل داده شوند.

قرار است تا زمان به اتمام رسیدن دوره آموزشی به خلبانان ترکیه‌ای، این جنگنده‌ها در آمریکا باقی بمانند.

طبق گزارش آناتولی، ترکیه درنظر دارد در سال‌های آینده ۱۰۰ جنگنده اف ۳۵ به دست آورد و به همین دلیل تاکنون سفارش ۳۰ جنگنده را به آمریکا داده است.

انتهای پیام/

نظر شما