شناسهٔ خبر: 26248247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به روسیه

سیلوا: تیم کی‌روش به فرد متکی نیست/ اسپانیای گران قیمت مقابل ایران به مشکل برخورد

مدافع سابق تیم ملی برزیل درباره دیدار ایران با اسپانیا گفت:اسپانیا به عنوان یکی از گران‌ترین تیم های دنیا واقعا مقابل ایران دقایق سختی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از روسیه ، گیلبرتو سیلوا، مدافع سابق تیم ملی برزیل و توپ‌چی های لندن همه او را در تیم ونگر یادشان است. سیلوا در کارنامه خود قهرمانی در جام جهانی 2002 به همراه برزیل را می بیند. این ستاره سابق سامباها برای تماشای بازی های جام جهانی 2018 روسیه به این کشور عزیمت کرده است در همین زمینه خبرنگار اعزامی فارس به روسیه  با او مصاحبه ای اختصاصی درباره تیم ملی ایران، فوتبال آسیا و مسائل دیگر انجام داده است که در زیر اظهارات وی را می‌خوانید؛

فارس: به عنوان یکی از ستاره های سابق تیم ملی برزیل تاکنون عملکرد تیم های آسیایی در جام جهانی 2018 روسیه را چگونه ارزیابی می کنید؟

فوتبال آسیا در شرایط خوبی به سر می برد و فوتبال در این قاره روز به روز در حال پیشرفت است. من هر دو بازی ایران مقابل مراکش و اسپانیا را دیدم، واقعا ایران تیم بسیار خوبی است.

فارس: در بازی ایران - مراکش به لحاظ فنی ایران بهتر بود یا نماینده آفریقا؟

در جام جهانی مهم‌ترین چیزگرفتن 3 امتیاز در هر مسابقه است. به نظرم ایران در آن مسابقه از موقعیت هایش نهایت استفاده را برد و 3 امتیاز بازی را گرفت.

فارس: نظرت در مورد بازی ایران - اسپانیا چیست؟

بازیکنان ایران از زمانی که خودشان را در داخل زمین پیدا کردند حتی شانس شکست ماتادورها را نیز داشتند. نتیجه مساوی هم برای ایران در این دیدار خوب بود. این بازی نشان داد که آینده خوبی در انتظار فوتبال ایران است.

فارس: یعنی تیم های آسیایی می‌توانند در آینده مدعی اول قهرمانی در سطح اول جهان می توانند، باشند؟

فوتبال آسیا با ایران، ژاپن، چین و برخی از کشورهای عربی و با پروژه Grass foot بدون شک چشم انداز مهمی در انتظارش است. من معتقدم اگر این پروژه به خوبی پیش برود تیم های آسیایی می توانند مدعی فتح جام شوند.

فارس: پس شما امید زیادی به فوتبال آسیا دارید؟

بله. به ویژه اینکه جام جهانی بعدی در قطر یک کشور آسیایی برگزار می شود. بدون شک برگزاری این تورنمنت در قاره آسیا تاثیر زیادی به فوتبال آسیا خواهد گذاشت. بدون شک تیم های آسیایی در این دوره از رقابت ها عملکرد بهتری از خودشان به نمایش خواهند گذاشت.

فارس: شما در یک شبکه تلویزیونی کارشناس بازی ایران - اسپانیا بودید. به نظر شما فاصله این دو تیم زیاد بود یا کم؟

اسپانیا به عنوان یکی از گران ترین تیم های دنیا واقعا مقابل ایران دقایق سختی داشت اما بازیکنان ایران نشان دادند که تمام کننده ماموریت‌ها هستند و در لحظات سخت عملکرد خوبی دارند.

فارس: نقش کارلوس کی روش در تیم ملی ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

 کی روش مربی با کارنامه و تئوریسین خوبی است. او یک ویژگی بارز در تیم ملی ایران دارد و آن ویژگی به سابقه حضورش در تیم ملی ایران است. او سالیان زیادی به همراه ایران بوده و تمام ویژگی ها و خصوصیات بازیکنان ایران را می شناسد. با توجه به روحیه ای که دارد، دوست دارد بازیکنان برای برد وارد زمین بازی شوند. من کی روش را با تابارز، سرمربی تیم ملی اروگوئه مقایسه می کنم. تابارز نیز مانند کی روش دومین جام جهانی متوالی خود را با اروگوئه تجربه می کند و شناخت خوبی از تیمش دارد. کی روش و تابارز به خاطر حضور  بلند مدتشان در کنار تیم های خودشان می توانند فعل خواستن را به همراه تیمشان به نحو احسن عملی کنند.

فارس: این بدان معناست که همه چیز به صورت تیمی است و تیم همه کاره است؟

بله. تیم کی روش و تابارز به شخص متکی نیست. به عنوان مثال وقتی روزبه چشمی به خاطر مصدومیت جام جهانی را از دست داد، کی روش به راحتی بازیکنی را جایگزینش کرد یعنی تیمش به فرد متکی نیست.

*فارس: مثل تعویض اجباری که مقابل اسپانیا انجام داد؟

بله. وقتی احسان حاج صفی در بازی با اسپانیا احساس ناراحتی کرد و مصدوم شد، میلاد محمدی را به جای او آورد و هیچ مشکلی پیدا نکرد.

*فارس: از بحث ایران خارج شویم و برویم به سراغ تیم ملی کشورت؛ برزیل. شما با توجه به اینکه در کنار ستاره های بزرگی مانند رونالدو، رونالدینیو و کارلوس در  تیم ملی برزیل بازی کردید و سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارید، نظرت درباره برزیل کنونی چیست؟

اگر بخواهم واقعیت امر را بگویم ما در بازی اول مقابل سوئیس ناامید کننده ظاهر شدیم. اگر برزیل بخواهد قهرمان شود باید خیلی بهتر از این ها عمل کند. باید تغییر استراتژی دهیم چون از تیم فعلی برزیل با توجه به توانایی بالایش همه از فوتبالیست ها و مردم انتظار زیادی دارند. اگر برزیل بخواهد قهرمان جام جهانی شود باید مثل 10 دقیقه اول بازی با سوئیس عمل کند.

فارس: در جام جهانی 2014 با 7 گل به آلمان باختید. دوست دارید در این دوره نیز با این تیم رقیب شوید؟

در جام جهانی وقتی تیمی از گروهش صعود می کند دیگر فرقی نمی کند که رقیبش آلمان باشد یا انگلیس یا هر تیم دیگر. مهم این است که مقابل هر تیمی که قرار بگیرد پیروز میدان باشد.

*فارس: به نظرت برزیل فعلی می تواند از آلمان انتقام بگیرد؟

اگر برزیل تغییر استراتژی بدهد توانایی برد هر تیمی را دارد.

انتهای پیام/ر

 

نظر شما