شناسهٔ خبر: 26248106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره خیرین مدرسه ساز بستری برای تعمیق پیوندهای فرهنگی و اجتماعی است

خبرگزاری شبستان:استاندار مرکزی گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز بستری مناسب برای تعمیق پیوندهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید علی آقا زاده، استاندار  مرکزی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی که با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، امام جمعه اراک و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز و تقدیر از این عزیزان امری ضروری و بستری برای تعمیق پیوندهای فرهنگ، اجتماعی است.

 

وی توسعه و پیشرفت کشور را در گرو مشارکت همه جانبه و حضور ملت در کنار دولت دانست و بیان کرد: این حضور و مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز مدارس منشا خیر و برکت و کمک حال دولت در رسیدگی به دانش آموزان و ایجاد فضای مناسب تحصیلی برای آینده سازان ایران اسلامی بوده است.

 

این مقام مسئول به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان مرکزی قبل از شکل‌گیری مجمع خیرین اشاره کرد و گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان دو دهه فعالیت در این زمینه در استان را نشان می دهد و این جای تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران دارد.

 

استاندار مرکزی فعالیت در بخش های آموزشی و سلامت و بهداشت را سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: هر  چقدر در این زمینه ها سرمایه‌گذاری شود به جامعه باز  خواهد گشت چرا که با فرهنگ و آینده و سلامت جامعه سرو کار دارد.

 

آقازاده ادامه داد: 144 طرح آموزشی با 908 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر هزار و 700 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در این استان ایجاد شده و امید در استان مرکزی اجرا شده است و استانداری مرکزی آمادگی دارد به میزان تعهد خیران مدرسه ساز استان منابع اعتباری برای بازسازی، ساخت و تجهیز مدارس اختصاص دهد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح ها 150 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شده است، بیان کرد:  دولت تدبیر و امید در طول فعالیت  خودبا انجام این طرح ها بیشترین حضور و فعالیت را در زمینه ساخت فضاهای و خدمات آموزشی نسبت به گذشته در استان و کشور داشته است.

 

در ادامه این مراسم شهریار فولادوند، مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی ندر سخنانی با بیان اینکه  یک سوم فضاهای آموزشی این استان توسط خیران مدرسه ساز ساخته و تجهیز شده است، گفت: حضور و مشارکت خیرین مدرسه ساز در طرح های آموزشی جای تقدیر و تشکر دارد و ما همواره قدردان زحمات و تلاش های این عزیزان بوده ایم.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

نظر شما