شناسهٔ خبر: 26248045 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بدعهدی‌های آمریکا را با صدای بلندتر برای مردم بگویید

یک مرجع تقلید گفت:بدعهدی‌های آمریکا را با صدای بلندتر برای مردم بگویید تا عده‌ای برای مذاکره با ترامپ نامه نگاری نکنند.

صاحب‌خبر -

بدعهدی‌های آمریکا را با صدای بلندتر برای مردم بگوییدبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آيت الله ناصر مكارم شيرازی در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی با تاكيد بر اينكه بايد خروج آمريكا از معاهدات مختلف بين المللی را بيشتر و بيشتر برای مردم تشريح كرد، گفت: اگر اين رفتارهای غيرمتعارف آمريكا بيشتر و با تحليل برای مردم بيان شود آن وقت عده ای بلند نمی شوند و نامه نمی نويسند كه برويم با ترامپ مذاكره كنيم.

وی افزود:بدعهدی‌های آمریکا را با صدای بلندتر برای مردم بگویید.

این مرجع تقلید افزود: رسانه ملی با تلاش فراوان همواره چهره پلید آمریکا را به مردم نشان داده است، اما در این مقطع باید بیشتر و با برنامه‌های ویژه‌تر بر این موضوع متمرکز شود.

آیت الله مکارم شیرازی به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره و تصریح کرد: این حرکت آمریکا نشان می‌دهد آنها غیر از صهیونیست‌ها کسی را به عنوان بشر قبول ندارند.

وی با انتقاد از نامه نگاری‌های برخی‌ها برای لزوم مذاکره با ترامپ در شرایط کنونی خطاب به آنها تاکید کرد: از آن‌ها باید پرسید با این شروطی که ترامپ گذاشته است می‌خواهید درباره چه با او مذاکره کنید، آیا می‌خواهید فعالیت موشکی خود را تعطیل کنید؟ یا اجازه دهید از تمام اماکن نظامی  بدون قید و شرط بازدید کنند؟ یا اینکه می‌خواهید اسرائیل را به رسمیت بشناسید.

این مرجع تقلید با تقدیر از تلاش‌های صداوسیما در ترویج مناسک و مراسم‌های مذهبی گفت: به نظرم می‌توانید از این ظرفیت خیلی بیشتر و بهتر استفاده کنید.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین خواستار ادامه تولید سریال‌های دینی و مذهبی شد و افزود: سریال‌های مذهبی شما همچون امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام رضا (ع)، حضرت یوسف، مختارنامه و... آنچنان تاثیرگذار و جهانی شده است که هیچگاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم برغم مضایق مالی که می‌دانم به شدت با آن مواجه هستید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.

اولویت‌های رسانه ملی برای معرفی معارف اسلامی

دکتر علی عسگری رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار از اولویت‌های رسانه ملی برای معرفی معارف اسلامی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و گفت: اولویت اصلی رسانه ملی در حال حاضر، معرفی اسلام، احکام، اخلاق و معنویات است و برای تحقق این امر، برنامه‌های متنوعی در صداوسیما پیش بینی شده است و گروه‌های اندیشه ورز در رسانه ملی نیز در حال بررسی راه‌های انتقال مفاهیم اسلامی به مخاطبان داخلی و خارجی هستند.

وی با اشاره به حملات دشمنان برای دین زدایی در جامعه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی رسانه ملی، حفظ دین است و در این مسیر نیازمند یاری مراجع عظام تقلید و طلاب علوم اسلامی هستیم.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اهمیت آموزش رسانه‌ای طلبه‌ها برای پاسخگویی به شبهات دینی خاطرنشان کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با آموزش طلبه‌های علاقه‌مند به حوزه رسانه، شخصیت‌هایی تربیت کند تا در آینده پاسخگوی نیاز‌های رسانه‌ای مخاطبان باشند.

وی افزود: شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با پوشش مناسک اسلامی، گام بزرگی در مسیر گسترش دین در میان جوامع برداشته اند.

دکتر علی عسگری در بخش دیگری از سخنانش به تولید سریال‌های مذهبی  ویژه در سیما خبر داد و گفت: مراحل پیش تولید سریال‌های «حضرت موسی(ع)» و «حضرت سلمان» به پایان رسیده است و به زودی با تامین منابع مالی آنها، ساخت این سریال‌های تاریخی و ماندگار، آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما