شناسهٔ خبر: 26247981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش/

لحظات فوتبالی دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی/ دانشجویان کرمانشاهی پیشگو شدند!

این روز‌ها تب فوتبال در میان جوانان داغ است و با وجودی که دانشجویان این روز‌ها درگیر امتحانات شده اند؛ اما فوتبال نیز آن‌ها را درگیر کرده است و تلاش می‌کنند زمان خود را بین امتحانات و فوتبال قسمت کنند.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باز هم با آغاز مسابقات جام جهانی، دانشجویان علافه مند به بازی فوتبال، استرسی دو برابر را تجربه می کنند و به نوعی سردرگم می مانند که برای نتایج امتحان و مطالعه دروس سخت و آسان مضطرب باشند و یا برای نتایج پرهیجان مسابقات فوتبال در تیم های مورد علاقه شان. بخصوص تیم ملی فوتبال کشورمان که برای پنجمین بار است که به جمع 22 تیم شرکت کننده پیوسته است.

 

تقارن این روزهای پرهیجان نیز جدا از جو پراسترسی که برای دیدن نتایج بازی های تیم ملی کشورمان دارد، مانند یک آهنربا عمل کرده و گویی با نیروی جاذبه ای که دارد، دانشجویان درگیر امتحانات را برای دیدن مسابقات 90 دقیقه ای به پای تلوزیون می کشاند.

 

لحظات فوتبالی دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی/

تماشای فوتبال در دانشگاه گیلان

دانشجویان خوابگاهی تماشای دسته‌جمعی دیدار‌های جام جهانی را فرصتی مغتنم می‌دانند برای ساعتی رها شدن از تمام دغدغه‌ها و دلمشغولی‌هایشان؛ در واقع دانشجویان خوابگاهی در تلاشند تا برای ساعتی هم که شده، کمی از واقعیت‌های پیرامون زندگی خود فاصله بگیرند و صرفا لذت ببرند؛ اما این اتفاق زمانی که در محیط خوابگاه برای دانشجویان پیش می‌آید، لذتی دو چندان برای آنها دارد؛چراکه می‌توانند این احساس را کنار افرادی تجربه کنند که تا حد زیادی شبیه خودشان هستند و مالامال از تجربه‌های مشترک با یکدیگرند. قطعا این قبیل تجارب در محیط‌های خارج از خوابگاه نیز برای دانشجویان میسر است؛ اما همین احساس همذات‌پنداری سبب می‌شود تماشای جمعی چنین مسابقات و تجاربی شبیه به این در محیط خوابگاه بی‌نظیر و غیرقابل مقایسه با هرتجربه دیگری باشد.

لحظات فوتبالی دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی/

دانشجویان خوابگاهی رازی کرمانشاه در حال تماشای فوتبال

در همین اولین دیدار تیم ملی فوتبال ایران که منجر به پیروزی مقابل مراکش شد، شاهد بودیم فضایی که در خوابگاه‌های دانشجویی هنگام تماشای دسته‌جمعی مسابقه شکل گرفت، بی‌نظیر بود و بازتاب‌های گسترده‌ای نیز در رسانه‌های اجتماعی داشت. شاید با شجاعت بتوان گفت فوتبال و جام جهانی تنها وسیله برای آنهاست تا در دوران پرتلاطم زندگی خود بتوانند فضاهایی اینچنین پرنشاط و هیجانی را تجربه کنند.

 

و اما چهارشنبه شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر تیم قدرتمندی قرار گرفت که این تیم در سال 2010 موفق به قهرمانی در جام جهانی برای نخستین بار شده بود و همچنین در سال های 2008 و 2012 برای دو سال پیاپی قهرمانی جام ملت های اروپا را از آن خود کرد؛ بنابراین لحظات پخش بازی مهم ایران مقابل این تیم پرستاره برای تمام اقشار جامعه لحظاتی از اضطراب و اندوه و البته حسرت را به همراه داشت که در این میان دانشجویان نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

 

لحظات فوتبالی دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی/

پخش فوتبال در خوابگاه دانشگاه اروومیه 

دانشجویان فوتبالی دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این میان فرصت را غنیمت شمرده اند و برای پیش بینی بازی‌ها تصمیم گرفتند، اپلیکیشن پیش بینی جام جهانی را طراحی کنند. نکته جالب اینکه این اپلیکیشن تا به حال توانسته نتیجه بازی‌ها را تا حدودی درست حدس بزند.

سیاوش حسینی، عضو تیم طراحی این اپلیکیشن به خبرگزاری دانشجو می گوید که امروزه استفاده از هوش مصنوعی بیش از پیش در ابعاد مختلف زندگی بشر جای خود را پیدا کرده است. به همین دلیل در آستانه برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه اقدام به طراحی و عرضه اپلیکیشنی کرده اند که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ریاضیات پیشرفته اقدام به پیش بینی نتایج نهایی مسابقات در این دوره از رقابت‌ها را می کند.

حسینی معتقد است که این اپلیکیشن که در بستر سیستم عامل اندروید و برای تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد شده، می‌تواند پیش بینی نهایی بازی‌های فوتبال مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ را براساس داده‌های نیمه نخست بازی انجام دهد. فرایند طراحی اپلیکیشن به این صورت است که اطلاعات بازی‌های تیم‌های راه یافته به جام جهانی جمع آوری شده است و برای هر تیم، شبکه خاص مربوط به آن تیم طراحی شده که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده، می‌توان مدل هرتیم را بدست آورد.


نظر شما