شناسهٔ خبر: 26247926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هشدار ترامپ به کره شمالی: همه چیز می‌تواند تغییر کند

رئیس جمهور آمریکا در کنار جیمز متیس وزیر دفاع که روز گذشته از روند اجرای موافقتنامه سران آمریکا و کره شمالی اظهار بی اطلاعی کرده بود، افزود: انهدام تسلیحات هسته ای کره شمالی در حال حاضر آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای نشست روز پنج شنبه کابینه خود درباره کره شمالی گفت: همه چیز و حتی شخصیت ها می توانند تغییر کنند، ممکن است در نهایت با درگیری مواجه شویم و شاید هم نشویم.

اظهارات نامطمئن دونالد ترامپ درباره نتایج مذاکره با شمالی، 20 روز پس از آنکه دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تاریخی توصیف کرد، می تواند نشان از آن باشد که مسیر مذاکرات سخت تر از آن چیزی است که او تصور می کرده است.

وی در کنار جیمز متیس وزیر دفاع که روز گذشته از روند اجرای موافقتنامه سران آمریکا و کره شمالی اظهار بی اطلاعی کرده بود، افزود: انهدام تسلیحات هسته ای کره شمالی در حال حاضر آغاز شده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با فشردن دست مایک پمپئو وزیر خارجه خود از تلاش های او برای برگزاری دیدار با رهبر کره شمالی قدردانی کرد و آن را کاری بزرگ و ادامه دار نامید.

ترامپ همچنین این دیدار را برای خود تجربه ای فوق العاده دانست.

از دیگر موضوعاتی که ترامپ به آن اشاره کرد، مساله مهاجرت و جدایی کودکان از والدین بود که گفت سیاست مرزهای باز دمکرات ها افراطی است، مردم به خاطر دمکرات ها رنج می برند و با این کار، نانسی پلوسی (رهبر اقلیت های مجلس نمایندگان) و چاک شومر (رهبر اقلیت های سنا) به قاچاقچیان معافیت می دهند.

وی اضافه کرد دموکرات ها می خواهند دولت یک هتل لوکس در جهان باشد و همه به طور غیر قانونی از مرز عبور کنند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مکزیک را مورد خطاب قرار داد و گفت: مکزیک سالانه 100 میلیارد دلار از ایالات متحده درآمد کسب می کند و نفتا قرارداد وحشتناکی است. آنها هیچ کاری برای ما در مرز انجام نمی دهند جز اینکه پول ما را می گیرند و مواد مخدر برای ما ارسال می کنند.

وی سیاست های مهاجرتی آمریکا را برای جهان خنده دار دانست که سالها ادامه داشته است و افزود: روز گذشته یک دستورالعمل بسیار خوبی را امضا کردم، اما این محدود است و در نهایت به جدایی کودکان و خانواده منجر می شود.

سیاست های ترامپ در زمینه مهاجرت که با موج اعتراضات درون حزبی، خانوادگی و فرا حزبی مواجه شد و دستور اجرایی وی برای توقف آن، نشان از سردرگمی دولت آمریکا در قبال این مساله است.

رئیس جمهوری آمریکا از دوران رقابت های انتخاباتی خود همواره مساله مرزی این کشور با مکزیک را مورد انتقاد قرار داده و خواهان کشیدن دیوار بین دو کشور بوده است.

انتهای پیام

نظر شما