شناسهٔ خبر: 26247746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دیدار عمار حکیم و معصوم در بغداد/ واکنش صدر به تصمیم دادگاه فدرال

رئیس‌ جمهور عراق و رئیس ائتلاف ملی شیعیان این کشور بر ضرورت حمایت از روند دموکراتیک و احترام به اراده رأی دهندگان تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

زبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و فؤاد معصوم رئیس‌ جمهور این کشور روز پنجشنبه دیدار کردند.

ریاست‌ جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی و انتخابات پارلمان بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این بیانیه دو طرف بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای حمایت از روند دموکراتیک و تعمیق آن بر اساس پایبندی به قانون اساسی و احترام به اراده رأی دهندگان تاکید کردند.

واکنش صدر به تصمیم دادگاه فدرال

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به تصمیم دادگاه فدرال این کشور در خصوص بازشماری دستی نتایج انتخابات، بیانیه‌ای صادر کرد.

صدر در این بیانیه گفت: همه باید خویشتنداری خود را حفظ کرده و تسلیم قانون باشند.

وی افزود: از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که در مسئله بازشماری دستی آراء که باید مدت زمان معینی برای آن مشخص کند، بی‌طرفی خود را حفظ کند.

رهبر جریان صدر در ادامه گفت: در صورتی که شمارش دستی آراء تا ابتدای جولای آینده طول بکشد، دولت باید به قانون پایبند باشد و دامنه اختیارات خود را توسعه ندهد و از خلأ قانونی سوء استفاده نکند.

وی از گروه‌های سیاسی خواست به منظور تشکیل ائتلاف‌های مناسب که اصلاحات حقیقی را محقق کند، وارد گفت‌وگوهای جدی شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نگرانی‌هایی وجود دارد که شمارش دستی آراء مقدمه‌ای برای برگزاری انتخابات مجدد و دست‌اندازی به آرای رأی دهندگان باشد.

دادگاه فدرال عراق روز پنجشنبه با تایید سومین تعدیل قانون انتخابات، بازشماری دستی آرای نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را تصمیمی درست ارزیابی کرد و در عین حال لغو نتایج انتخابات خارج از کشور و آوارگان را نادرست خواند.

انتهای پیام/

نظر شما