شناسهٔ خبر: 26247703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

حجت‌الاسلام مجیدی:

تاکید بر فراهم کردن حضور خانواده ها در مساجد با رویکرد اخلاق مدارانه

یک کارشناس در حوزه دین گفت: امروز خانواده ها بواسطه انس با مسجد تراز اسلامی که توجه به همه کارکردهای آن در بیان و عملکرد معصومین(ع) و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دیده می شود، در معرض تربیت قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مسجد را می‌توان اصیل‌ترین پایگاه در نظام اسلامی دانست و از سوی دیگر خانواده، نخستین و مهم‌ترین جامعه‌ای است که شخصیت فرد در آن شکل می‌گیرد و رشد و نمو پیدا می‌کند. برقراری ارتباط معنوی بین مسجد و خانواده قطعاً ثمرات و آثار بسیار ارزشمندی بر جای خواهد گذاشت؛ چرا که فردی که در بستری تلفیق شده از فضای معنوی مسجد و فضای صمیمی خانواده تربیت شود، راه راست را پیدا کرده، در آن گام می‌گذارد.

 
مرکز رسیدگی به امور مساجد، رویکرد برنامه های سال 97 را با عنوان« مسجد و خانواده» نامگذاری کرد تا  از این طریق گامی در جهت استحکام پیوند خانواده ها با مساجد بردارد، در همین زمینه با حجت الاسلام مهران مجیدی، کارشناس دینی و مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می  خوانید:

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به اینکه کلید واژه تربیت عجین با محیط آموزشی و ممزوج با مربی و متربی است، افزود:  بر اساس نص صریح قرآن کریم مبنی بر اینکه "قو انفسکم و اهلیکم نارا"، می توان اینگونه برداشت کرد که اولین مخاطب این آیه شریفه سرپرست خانواده است، با نگاه به دفع و رفع آسیبهای اجتماعی در محیط خانواده مهمترین چالش در عرصه خانواده های امروزی با هجمه طوفانی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مقوله اخلاق و اخلاق مداری در بستر خانواده ها است.

 وی با بیان اینکه مساجد به عنوان بهترین مکان و جایگاه برای ترویج دهنده مفاهیم تربیتی به شمار می آیند، اظهار کرد: نمی شود، ادعای تربیت دینی ، ولایی و انقلابی داشت، ولی نسبت به مسجد بی تفاوت بود، امروز تمام اعضای خانواده بواسطه انس با مسجد تراز اسلامی که توجه به همه کارکردهای آن در بیان و عملکرد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دیده می شود، در معرض تربیت قرار می گیرند.

 
 مدیر ناحیه شهید نواب صفوی اذعان کرد: در راستای تحقق این رویکرد مساجد ناحیه شهید نواب صفوی، درصدد هستند که رویکرد خانواده محوری را با فرامین مقام معظم رهبری در این زمینه انطباق دهند و در گام اول و برای تحقق این رویکرد، حضور خانواده ها در مساجد و مجموعه های  پیرامون مساجد را رونق بخشند.
 

  وی گفت: فراهم کردن حضور خانواده ها در مساجد در وهله اول با فراهم کردن حضور سرپرست خانواده ها، با رویکرد اخلاق مدارانه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

مجیدی اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که می تواند حضور خانواده ها را در مساجد بیشتر کند، برپایی حلقه های معرفتی و اعتقادی است به همین جهت امسال بیش از 110 مسجد این ناحیه نهضت انس با نهج البلاغه  را در مساجد مورد توجه قرار می دهند، تا از این طریق خانواده ها با سخنان گهربار امیر المومنین(ع) انس بگیرند و هم با شرکت در این محفل نورانی، حضور آنها در مساجد دائمی شود.

نظر شما