شناسهٔ خبر: 26246503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

درمان‌های القایی هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: درمان‌های القایی می‌تواند هزینه‌های زیادی برای سیستم بهداشت و درمان و جامعه ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منوچهر جمالی در همایش مدیریت منابع و مصارف، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کم بودن منابع در حوزه بهداشت و درمان و مشکلات پیش رو، تلاش همگان را در افزایش اعتبارات در این حوزه خواستار شد و اجرای قانون، نگاه ویژه به چشم‌انداز 1404 را در رفع مشکلات پیش رو لازم دانست. 

وی هدف نهایی حوزه بهداشت و درمان را ارتقا سلامت و رضایتمندی مردم دانست و گفت: ایجاد هزینه‌های اضافه موجب بیکار شدن نیروی کار در کشور می‌شود و برای نجات سیستم، تلاش و همکاری بیش از پیش همه لازم است. اعتباری که هزینه می‌شود باید با مدیریت صحیح و در جای خود هزینه شود . 

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات پیش رو باید به سیاست کلی نظام، دستورالعمل‌های سازمانی و تعهد سازمانی خود پایبند باشیم و با مدیریت منابع و مصارف، درصد رضایتمندی مردم را افزایش دهیم . 

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات پیش رو در حوزه بهداشت و درمان، یادآور شد: این مشکلات در آینده ممکن است افزایش یابد و در این خصوص باید مسوولیت سازمانی بیشتر شود. بحث درمان‌های القایی می‌تواند هزینه‌های زیادی برای سیستم ایجاد کند.

وی با تاکید بر این‌که «در خصوص اعتبارات بهداشت و سلامت، مجلس شورای اسلامی اقداماتی خوبی انجام داده است»، خاطرنشان کرد: اما این اعتبارات کافی نیست و چگونه مصرف کردن این اعتبارات باید در دانشگاه‌های کشور به درستی مدیریت شود. 

وی در پایان به منظور رفع مسایل و مشکلات در حوزه بهداشت و درمان، تبیین درست فرایندها، مدیریت و نظارت صحیح بر نحوه ارایه خدمات درمانی، نظارت بیشتر سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به  منظور ارایه خدمات بهتر و مطلوب به مردم خواستار شد. 

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما