شناسهٔ خبر: 26246372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی/ایستگاه۱۴ آتش نشانی شهرداری رشت افتتاح شد

آیین افتتاح ایستگاه۱۴ آتش نشانی و رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی در بلوار دیلمان ، بلوار امام علی(ع) امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مسعود نصرتی شهردار رشت در این مراسم گفت: ما کنارهم جمع شدیم تا به ضرورت ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۴ رشت را افتتاح کنیم؛ و این در حالی است کشور و شهرداری با مشکلات مالی روبروست.

 نصرتی افتتاح این پروژه را شروع خدمات رسانی به شهر رشت و شهرهای اقماری خواند و تصریح کرد:از آنجایی که ماموریت های امداد و نجات این سازمان در شهرهای اطراف نیزدر حال انجام است، نوسازی خودروهای و راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی بسیار ضروری به نظر می رسد.

نصرتی

وی افزود: من از وظایف لحظه ای ماموران اتش نشانی قدردانی میکنم و در هیچ یک ازشهرهای کشور آنچنان که شایسته است نتوانسته ایم پاسخگوی زحمات پرسنل این سازمان باشیم.

عاشقانه کار کردن، نگاه دوستانه داشتن و اداری کارکردن سه الویت کاری مجموعه شهری

شهردار رشت، ابزارتشکر از آتش نشانان را از ابزارهای اداری خواند و گفت: الویت کار مجموعه شهرداری باید عاشقانه کار کردن، نگاه دوستانه داشتن و در نهایت اداری کارکردن باشد اما کار آتش نشانان فقط با فعالیتی عاشقانه در ارائه خدمات به شهروندان خلاصه می شود.

 نصرتی باتاکید بر ضرورت فعالیت دیگر سازمانها و مناطق شهرداری برپایه عشق به همشهریان تصریح کرد: الویت کار همه سازمانها باید با نگاه دوستی و عشق به شهر و شهروندان باشد تا شهر رشت به توسعه یافتگی مدنظر دست یابد.

شهردار رشت، خاطرنشان کرد: ما اجازه نداریم با پول مردم ساختمانهایی بسازیم و پروژه هایی را اجرا کنیم که در طی دو سه سال بعد مجبور به جمع آوری و یا تخریب آنها باشیم. ما یا پروژه ای را اجرا نخواهیم کرد و یا اگر اجرا کنیم چه در تهیه طرح، چه در اجرا و چه در تجهیزات کلیه استانداردها را رعایت خواهیم کرد.

ایستگاه شماره 14 اتش نشانی

وی افزود: شهر رشت دارای سازه هایی با قدمت بیش از ۳۰۰ ساله است، ساختمان تاریخی ساعت شهرداری رشت در ۱۲۰ سال پیش ساخته شد و از نیاکان ما به یادگار مانده است. بنابراین یا باید پروژه ای در این شهر تعریف نشود، و یا اگر تعریف می شود کیفیت آن به گونه ای باشد که ما شرمنده نسل آینده نباشیم.

شهر رشت ساختمان پلاسکوهای زیادی دارد

 نصرتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو اذعان داشت: ساختمان پلاسکوهای زیادی در شهر رشت زیادی وجود دارد، که باید برای آنها برنامه ریزی کرد و اگر نتوانیم با کمک فرمانداری و استانداری در تأمین بودجه و بهسازی و نوسازی سازمانها اقدام نماییم . هرروز باید در انتظار بروز حادثه در انبارها و فضاهای پر مخاطره بوده و در نهایت با تهدید جان نیروهای سازمان اتش نشانی مواجه گردیم.

شهردار رشت با تاکید بر کثرت ساختمانهای چوبی و محدودیت عرض خیابانها در شهر رشت تصریح کرد: شهر رشت باتوجه به وسعت و جمعیت شهر نیازمند ایستگاههای خاص است.

پروژه  عمرانی سال ۹۷ شروع نخواهد شد مگر با رعایت استاندارد در تمامی مراحل

وی با تاکید بر عدم اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت، بار دیگر یادآور شد: ما اجازه انجام کاربی کیفیت و انعقاد پیمانکار با پیمانکار فاقد صلاحیت نداریم. چون وضعیت اقتصادی شهر طوری نیست که ما سهل انگاری کنیم ، لذا امید است که پروژه های عمرانی شهر رشت برای سال ۹۷ بدون کوچکترین اغماض یا شروع نشود و یا اگر شروع میشود به گونه ای اجرا شود که ما شرمنده شهروندان این شهر نگردیم.و به عبارتی در تمامی مراحل از ارائه طرح تا اجرا و بهره ب داری پروژه استانداردها لحاظ گردد.

نظر شما