شناسهٔ خبر: 26246065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از مشاغل خانگی حمایت می کند

ارومیه- ایرنا- رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور اندیشیده شده است، گفت: جهاد دانشگاهی با بهره گیری از نیروهای توانمند از فعالان این بخش حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ولی عاقلی روز پنجشنبه در جلسه استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی جهت بهره مندی از این حمایت ها می توانند با توجه به رشته های اولویت ‌دار در سایت www.inhb.ir ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: مجسمه سازی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستار، خشک کردن میوه، بسته بندی میوه، کسب و کارهای الکترونیکی، کیف دوزی، چرم دوزی، تولید عسل، گل های کریستالی و تولید نرم افزار از جمله رشته های اولویت دار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.
وی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان غربی در زمینه مشاغل خانگی نیز گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان و همسایگی با سه کشور آذربایجان، ترکیه و عراق، صاحبان مشاغل خانگی باید تولیدات خود را با استانداردهای بازارهای داخلی و بین الملی تطبیق دهند.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حمایت از کالاهای ایرانی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی با ورود متعهدانه و متخصصانه به این عرصه علاوه بر گام برداشتن در راستای منویات رهبری، سعی در حمایت از کالای ایرانی و معرفی تولید ایرانی به عنوان برند قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی دارد.
وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در توسعه مشاغل خانگی، گفت: در اجرای این طرح باید از تمام ظرفیت های بخش خصوص و دولتی بهره برد.
به گزارش ایرنا نیاز کم به منابع مالی و مزایای فراوان مشاغل خانگی و نقش سازنده آن در اشتغال و توسعه اقتصادی موجب شده است تا به عنوان یکی از سیاست‌های مثبت برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.
توسعه اشتغال از طریق مشاغل خرد و خانگی به عنوان یک ضرورت در توسعه اشتغال و کارآفرینی در اکثر کشورهای دنیا مطرح است و دولت‌ها توجه ویژه‌ای به آن دارند.
3214 /3072

نظر شما