شناسهٔ خبر: 26245996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی کولرهای آبی و رعایت نکات ایمنی

با شروع فصل گرما و لزوم استفاده از کولر‌های آبی، برای حفظ جان خود و خانواده نکات ایمنی را رعایت کنید.

صاحب‌خبر -
راه اندازی کولرهای آبی و رعایت نکات ایمنیبه گزارش خبرگزاری صداو سیما ، مرکز فارس، مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با فرا رسیدن فصل گرما کولر‌های آبی همچنان در میان دستگاه‌های برودتی مورد استفاده در استان فارس و بخصوص محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز، بالاترین آمار را دارد.
مصطفی رئیسی گفت: کولر‌های آبی علی رغم داشتن ظاهری ساده، در صورتی که توسط متخصص نصب، راه اندازی و سرویس نشود، هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ کارکرد، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
رئیسی با بیان اینکه قبل از سرویس کولر‌ها باید برق آن را قطع و بی برقی را با فازمتری سالم، آزمایش کرد.
او با بیان اینکه در مسیر سیم فاز کولر باید فیوز نصب شده باشد، گفت: مسیر انشعاب برق، سیم کشی و کابل‌های برق ورودی کولر را باید کنترل و اگر کابل و سیم‌ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده است، آن را تعویض کرد.
رئیسی با اشاره به لزوم اتصال بین سیم ارت کولر به سیم ارت منزل، گفت: از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال‌ها خودداری کنید، زیرا این اقدام امکان برق گرفتگی فرد را افزایش خواهد داد.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد: برقکار یا سرویسکار کولر به تنهایی برای سرویس، نصب یا راه اندازی مراجعه نکند بلکه در صورت تنها بودن فرد، حتما یک فرد بزرگسال برای مراقبت، او را همراهی کند.

نظر شما