شناسهٔ خبر: 26245882 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان| یادواره شهید مدافع‌حرم "محمدحسین عطری" در رشت برگزار شد

R7877/P1377/S6,71/CT11

مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محمدحسین عطری" در رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محمدحسین عطری" عصر امروز با حضور مردم ولایتمدار رشت در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد فرجی اراکی در این مراسم با بیان اینکه تمام ملت ایران باید از شهدا الگو بگیرند اظهار داشت: تمسک به قرآن و اهل بیت و هم‌چنین الگوبرداری از سیره شهدا سبب سعادتمندی انسان‌ها می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهید "عطری" خاطرنشان کرد: اقامه نماز اول یکی از اصلی‌ترین خصوصیات این شهید والا مقام بود که نشان داد یک مومن برای رسیدن به جایگاه شهادت باید در وهله نخست نماز خود را به بهترین شکل اقامه کند.

وی رفتار خانواده‌ها را یکی از اصلی‌ترین راه‌های تربیت فرزندان دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها برای اینکه بتوانند فرزندانشان را به اقامه نماز دعوت کنند باید خودشان به اقامه نماز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرجی اراکی اطاعت از خدا، خشوع و خضوع در برابر پروردگار را از جمله ویژگی‌های مومنان دانست و ابراز داشت: شهید عطری با تلاش برای کسب رضای خداوند متعال، رعایت اخلاص و توکل به خدا توانست به ایمان حقیقی دست پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان ناروایی که پیرامون شخصیت شهدای مدافع حرم بیان می‌شود خاطرنشان کرد: کسانی که شهدا و رزمندگان مدافع حرم را مورد قضاوت قرار می‌دهند به خودشان ظلم می‌کنند.

وی توبه و تضرع در برابر خداوند متعال را یکی از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم دانست و ابراز داشت: رعایت تقوا، توبه و تضرع در برابر خدا ویژگی تمامی شهدا بود که سبب رسیدن آن‌ها به جایگاه حقیقی سعادت شد.

فرجی اراکی یکی از ویژگی‌های شهید مدافع حرم "محمدحسین عطری" را توجه و تکریم ایتام عنوان کرد و اظهار داشت: رفع گرفتاری مالی و توجه به نیازمندان از جمله ویژگی‌های ستودنی این شهید والامقام بود.

این استاد حوزه و دانشگاه حفظ امانت و امانت‌داری را یکی از ویژگی‌های شهدا دانست و تصریح کرد: شهید "عطری" توجه بسیاری بر رعایت بیت‌المال داشت و در تمامی حوزه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی امانت‌داری می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسب رزق حلال، دوری از معصیت و فعل گناه و هم‌چنین رعایت حقوق الهی بخشی از سیره تمامی شهدا و به ویژه شهید "عطری" بود که سبب شد تا آن‌ها به شهادت دست پیدا کنند.

فرجی اراکی شهادت را به عنوان قلعه سعادت تعبیر کرد و ابراز داشت: شهادت نوری است که انسان را در مسیری تاریک هدایت می‌کند و به سر منزل مقصود که قرب الهی است می‌رساند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایت از امام رضا(ع) عنوان داشت: بسیاری از مسلمان تقوا پیشه کرده و روزی حلال مصرف می‌کنند اما ولایت‌پذیری ویژگی است که شهدا را از سایران متمایز می‌کند.

وی ولایت‌مداری را لازمه استوار ماندن اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تمامی مسلمانان باید در مقابل ولی‌امر خود بدون هیچگونه عذر و بهانه‌ای ولایت‌پذیر باشند و از او تبعیت کنند.

به گزارش تسنیم، شهید مدافع حرم "محمد حسین عطری" دومین شهید مدافع حرم گیلان است که در راه پاسداری از حریم اسلام و اهل‌بیت در تاریخ 14 خرداد سال 92 در جبهه‌های مقاومت سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

نظر شما