شناسهٔ خبر: 26245517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر بهداشت:

تشدید نظارت ها برای برخورد با سودجویان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی/ سازمان غذا و دارو لیست و قیمت داروهای کشور را منتشر کند/ سودجویی غیرمعمول، یک خیانت ملی است

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی کشور، ممکن است شاهد برخی تخلفات و سودجویی ها باشیم، گفت: تیم های نظارتی و تعزیراتی، فعال تر شده اند و سامانه 190 وزارت بهداشت نیز آماده دریافت گزارش تخلفات حوزه بهداشت، درمان و دارو است.

هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت بازار نابسامان است، ممکن است افرادی قصد سوء استفاده و سودجویی داشته باشند و این در حالی است که افرایش قیمت دارو در سال جاری بیشتر از ۹ درصد نخواهد بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از راه های پیشگیری از بروز تخلفات در حوزه دارو این است که سازمان غذا و دارو، لیست دارو ها و قیمتی که باید در بازار به فروش برسد را به مردم اعلام کند تا مردم علاوه بر گزارش تخلفات به سامانه 190 وزارت بهداشت، بتوانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو از قیمت داروها آگاهی پیدا کنند تا از سودجویی و اجحاف به مردم جلوگیری شود.

هاشمی با بیان اینکه با متخلفان و سودجویان در حوزه دارو، برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد، از تشدید نظارت های وزارت بهداشت در این حوزه خبر داد و گفت: تقاضا داریم که مردم با ما همکاری کنند و در اعلام و گزارش تخلفات و سودجویی ها نباید کوتاه آمد چون افراد را به توسعه و ترویج کار خلاف، تشویق می کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اختصاص ارز 4200 تومانی از سوی دولت به تولید و تامین کنندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مردم با رقمی بیشتر از ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را خریداری می کنند بنابراین باید حتما کنترل و بازرسی ها تقویت شود چون شرایط کشور، متفاوت از سایر دوره های دیگر است.

هاشمی از تمامی فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خواست که با مردم همراهی کنند تا شرایط کنونی کشور، باعث آسیب به آنها نشود چراکه در این حوزه، انسانیت، نوعدوستی و علاقه به میهن و مردم باید در عمل نشان داده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید منصف باشیم و هیچ فردی انتظار ندارد که فروشندگان و تامین کنندگان کالاها، سودی نبرند اما سودجویی غیرمعمول به ویژه در شرایطی که همه دشمنان در پی تضعیف، برخورد، مقابله و به زانو در آوردن کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، یک خیانت ملی است و انصاف حکم می کند که همه را ببینیم و فقط به منافع شخصی توجه نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما