شناسهٔ خبر: 26245510 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سپرده شدن بیش از هزار کودک در معرض خطر به بهزیستی در سال ۹۶

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تعداد نوزادان و کودکان مربوط به زنان کارتن خواب و بی خانمان و نحوه نگهداری از آنان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در سال 96 یک هزار و 60 نوزاد و کودک در معرض آسیب به سازمان بهزیستی کشور منتقل شدند که بیش از 60 درصد آن ها نوزادان را شامل می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: خرید و فروش نوزادان و کودکان جرم است.  متولی اصلی رسیدگی به این جرم با نهادهای قضایی و انتظامی بوده و این امر با اقداماتی که خود مجموعه های فوق در راستای شناسایی و دستگیری عاملان خرید و فروش نوزادان انجام می دهند شکل می گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی چنانچه با معضل خرید و فروش نوزاد و کودک مواجهه شود، به مورد ورود و با مداخله به هنگام کودک یا نوزاد در معرض خطر را نجات داده و عوامل خاطی را به مراجع قضایی و انتظامی تحویل می دهد.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه اغلب کودکان و نوزادان در معرض آسیب از مادران معتاد متجاهر و زنان بی خانمان شناسایی و تحویل بهزیستی شده اند، یادآور شد: بیش از نیمی از نوزادان و کودکان فوق از زنان و مادران فاقد سرپناه به بهزیستی انتقال یاقته اند و در این راستا تلاش خود را برای شناسایی و نجات نوزادان در معرض خطر در سال جاری مضاعف خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر روند تحویل نوزادان و کودکان به بهزیستی به این شکل است که پس از زایمان زنان بی خانمان و کارتن خواب معتاد  در بیمارستان، کودک در ابتدا برای طی مراحل قانونی و صدور شناسنامه و همچنین با طی کردن دوره درمان به سازمان بهزیستی سپرده می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  تاکید کرد: مادران معتاد نه به دلیل عدم مسئولیت پذیری در نگهداری از نوزاد یا فرزند خود بلکه به دلیل اینکه درگیر مصرف مواد مخدر هستند، نمی تواند  از خود و  نوزاد خود به خوبی  مراقبت کنند و در این میان گاهی این عدم مراقبت منجر به خرید و فروش نوزادان نیز می شود.

مسعودی فرید یادآور شد:تاکید سازمان بهزیستی کشور بر این است که مادر معتاد و کودک یا نوزادش را در مراکز اقامتی ویژه ترک اعتیاد مادر و کودک نگهداری کنیم تا نوزاد در کنار مادر حضور داشته باشد و دوره درمانی و ترک اعتیاد مادر با آرامش بیشتری با حضور هر دو طی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما