شناسهٔ خبر: 26245376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای:

تجهیزات آموزشی با نگاه علمی بهسازی شوند

زنگنه با تاکید بر کاربردی کردن آموزش‌ها گفت: ماکت‌ها و تجهیزات آموزشی باید با نگاه علمی بازسازی شوند تا خلاقیت را در محصلان احیا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛هفتمین همایش نقش دانشمندان ایرانی و اسلامی در پیشبرد علوم تجربی صبح امروز با حضور زنگنهمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش و جمعی از معلمان و متخصصان حوزه علوم تجربی در دانشکده شریعتی برگزار شد.

در این مراسم زنگنه با تاکید بر نقش این همایش ها در پیشبرد اهداف دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور اظهار کرد: خروجی این همایش باید در برنامه ریزی های جدید دانشگاه های کشور لحاظ شود و از علوم تجربی به صورت زیربنایی در ساختار جامعه بهره مند شویم.

وی ادامه داد: باید علوم به صورت کاربردی در مدارس و دانشگاه های کشور تدریس شوند تا نقش کارگشای آنها مشخص باشد.

زنگنهمعاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: باید روند آزمایشگاهی و ماکت سازی ها باید به گونه ای باشد که دانش آموز و دانشجو درک درستی از مفاهیم علمی پیدا کند و خلاقیت در وی ایجاد شود اما اکنون می بینیم برخی از محصلان به اجبار دروسی مانند ریاضی و فیزیک را می گذرانند در حالی  که باید آموزش ها به شکلی کاربردی تدوین شود.

وی افزود: دانشگاه ها باید برنامه های مدونی داشته باشند تا در برنامه ریز ی ها نگاه علمی و کاربردی حاکم شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای رویکردی مهارت گرا دارد، اظهار کرد: در این دانشگاه ها باید علوم کاربردی را در قالب مهارت ها تدوین کنیم و با توجه به اینکه اکنون بازنگری دروس و سرفصل ها در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گرفته است باید نگاه مبتنی بر علم و فناوری به سرفصل های دانشگاهی داشته باشیم تا در روند تولید علم هدفمند حرکت کنیم.

بصیره دبیر این همایش درباره اهداف و پیشینه این مراسم اظهار کرد: اولین همایش را در سال 90 و به همت اتحادیه انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک برای بازتاب تاریخ علمی در کتاب و کلاس درس برگزار کردیم، در این همایش یک روزه نقش دانشمندان ایرانی اسلامی در پیشبرد علوم تجربی مورد توجه قرار می گیرد دانشمندانی که کارهای بدیع علمی داشته اند.

وی با اشاره به تداوم این همایش طی 6 سال گذشته در استان های مختلف کشور گفت: امسال این همایش به همت دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می شود و هدف از برگزاری چنین برنامه ای دور کردن جوانان از خود باختگی علم غرب است.

دبیر همایش اظهار کرد: در این برنامه سعی می کنیم تا با طرح پیشرفت های انجام شده توسط دانشمندان ایرانی اسلامی روال دستیابی به علوم را به جوانان نشان دهیم چرا که علم قومیت و ملیت نمی شناسد.

بصیره با بیان اینکه در این همایش روند پیشبرد علوم تجربی به خوبی نشان داده می شود، گفت: باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که در نظام آموزشی، معلمان به سمت آموزش علوم تجربه به گونه ای فعال حرکت کنند و به روحیه پرسشگری خود دانش آموزان را به سمت یادگیری هرچه بیشتر هدایت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما