شناسهٔ خبر: 26245052 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

به‌روزرسانی دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت در سمنان اجرایی می‌شود

R41366/P1377/S6,64/CT11

رئیس پلیس‌راه کشور با بیان اینکه نرخ تصادفات جاده‌ای براثر خستگی و خواب‌آلودگی در سمنان از میانگین کشوری بالاتر است گفت: طرح به‌روزرسانی دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت در سمنان اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سردار محمدحسین حمیدی عصر امروز در جلسه کمسیون ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار داشت: استان سمنان در کری دور شرق به غرب کشور قرار دارد و این منطقه در بحث ایمنی راه‌های کشور بسیار حساس است.

وی با اشاره به اینکه واژگونی خودرو بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای را دارد تصریح کرد: این تصادفات معمولاً ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده است.

رئیس پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه نرخ تصادفاتی که براثر خستگی و خواب‌آلودگی در کشور رخ می‌دهد بالغ‌بر 40 درصد است اذعان کرد: این آمار در استان سمنان بیش از میانگین کشوری است و حداقل 60 درصد از تصادفات جاده‌ای این منطقه را دربرمی گیرد.

وی با اشاره به آغاز طرح تابستانه پلیس خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی دوربین‌ها و راه‌اندازی و افزایش سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت درراه‌های مواصلاتی استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

حمیدی با بیان اینکه راه‌اندازی استراحتگاه‌های موقت در مسیرهای خشک و کویری این منطقه در اولویت قرار گیرد یادآور شد: نصب علائم هشدار دهند و تشدید نظارت و کنترل پلیس‌راه در سطح جاده‌های استان نقش مؤثری در کاهش آمار تصادفات و حفظ ایمنی مسافران دارد.

وی ابراز داشت: سالانه بیش از 60 هزار نفر در اثر سوانح جاده‌ای در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ش

نظر شما