شناسهٔ خبر: 26244661 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

50شرکت دانش بنیان عرصه سلامت کشور صادرات محور شد

کرج-ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 30 درصد شرکت های دانش بنیان کشور در عرصه سلامت فعالیت می کنند، گفت: 50 شرکت دانش بنیان عرصه سلامت صادرات محور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا ملک زاده روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران در کرج ، افزود: اکنون یکی رویکردهای وزارت بهداشت در عرصه تقویت فعالیت های علمی تحقیقاتی برمدار تولید محصول است که در بخش بهداشت و درمان
یک هزار و 115پژوهشگر فعالیت دارند.
وی با تاکید بر این نکته که باید نیروهای متخصص و پژوهشگر کشور حفظ و تقویت شود ، گفت: ایران دارای استعدادهای خوبی در این عرصه بوده و نباید این استعدادها از دست برود.
ملک زاده بیان داشت: متخصصان و پژوهشگران عرصه سلامت ایران نسبت سایر کشور ها از توانمندی های بالایی برخوردارند و این سرمایه ها باید حفظ شوند.
وی با اشاره اینکه سند چشم انداز 10 عرصه سلامت کشور زودتر از زمان مقرر به نتیجه رسیده ، گفت: ایران در بین کشورهای اسلامی و منطقه توانسته در بخش سلامت و درمان بدرخشد.
معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اینکه ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما 2 درصد تولید علم دنیا را داریم.
وی به وضعیت کیفی مقالات علمی کشور در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: در بخش به لحاظ کیفی کشور رشد خوبی دارد.
ملاک زاده ، بودجه تحقیقاتی ایران را یک / سوم بودجه تحقیقاتی ترکیه دانست و افزود: در عین حال ما محققان جوان و برجسته داریم و با تلاش و همت آنها دستاوردهای بالایی کسب کرده ایم.
وی گفت: تنها نیم درصد بودجه کشور صرف پروژه های تحقیقاتی و علمی می شود که ناچیز است.
معاون وزیر بهداشت : اکنون 10 درصد هیات علمی کشور در بخش سلامت فعالیت دارند که حفظ این نیروی انسانی ضروری است.
وی ، تلاش وزارت بهداشت و درمان برای تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصول را رویکردی ویژه دانست و اظهار داشت : دراین بخش با مشارکت بخش خصوصی وارد عمل شده ایم.
ملک زاده گفت: یکی از اقداماتی که باید در وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد این است که متخصصان بالینی به فعالیت در علوم پایه تشویق شوند و همکاری این 2 بخش بیشتر شود.
وی به وضعیت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی البرز اشاره کرد و گفت: اکنون رشد تحقیقات در این دانشگاه 14.7 درصد است که از متوسط کشوری یعنی 11.6 درصد بالاتر است.
ملک زاده اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی البرز در 5 سال گذشته رشد بسیار خوبی در تولیدات علمی و فناوری داشته و زیر ساخت های مهمی تولید می شود.
7410/ 6155

نظر شما