شناسهٔ خبر: 26244366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

داریوش ارجمند:

غربی‌ها در حسرت داشتن شخصیتی مانند علی(ع)/ پول سعودی نمی‌تواند اعتقادات یمنی‌ها را از پای درآورد

خبرگزاری شبستان: بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه غربی ها حسرت داشتن شخصیتی مانند حضرت علی(علیه السلام) را در ادیان خود دارند، گفت: در نهج البلاغه برای هر مشکلی راه حل ارائه شده که می توان به آن مراجعه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، داریوش ارجمند امروز (31 خرداد) در جشن کوی محبت در بیرجند با بیان اینکه آمار کمک های مردمی خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات حیرت انگیز است، گفت: بیرجند از گذشته شهر انسانهای بزرگ و عالم و دارای بنیه علمی قوی بوده است.

 

وی با بیان اینکه اهل بیت(علیه السلام) راهنمای زندگی ما برای رسیدن به آخرت هستند و اگر نباشند ما راه را گم می کنیم، افزود: اینکه می بینیم در ایران مردم به خاطر اهل بیت(علیه السلام) از جان و مال خود می گذرند در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم.

 

این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه غربی ها حسرت داشتن شخصیتی مانند حضرت علی(علیه السلام) را در ادیان خود دارند، ادامه داد: در نهج البلاغه حضرت برای هر مشکلی راه حل ارائه شده که می توان به آن مراجعه کرد و این در هیچ جای دیگر نیست.

 

ارجمند با بیان اینکه کمک به بازسازی حرم اهل بیت(علیه السلام) فقیر و غنی ندارد و چه بسا آنهایی که غنی ترند، محتاج تر هستند، گفت: اگر انسانهای خیر در جهان نبودند؛ دولت ها هیچ کاری نمی توانستند بکنند لذا ما امروز علاوه بر کمک به ساخت عتبات شاهد کمک هایی از سوی خیرین برای امر مدرسه سازی، تاسیس یتیم خانه و بسیاری موارد دیگر هستیم.

 

وی با بیان اینکه مال و اموال بیش از حد فساد آور است، افزود: یکی از دلائل مهم تاکید بر انفاق در راه خدا در دین اسلام که از پیشرفته ترین ادیان است همین موضوع است.

 

بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به تلاش وهابیت و سعودی ها برای ضربه زدن به اسلام و محبین اهل بیت(علیه السلام)، گفت: کرامت اهل بیت(علیه السلام) و اعتقادات مردم، دژ محکمی است که در مقابل دشمنان ما را محافظت می کند.

 

ارجمند ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد آنچه که دنیا را نگه می داد ایمان و اعتقادات مردم است نه پول و امکانات، وگرنه چطور پول عربی سعودی امروز نمی تواند یمنی ها را از پای درآورد؟

 

وی با اشاره به خاطره ای از سفر به عتبات عالیات و اینکه در این سفر بعد از زیارت کربلای معلی خواستار رفتن به کاظمین بودیم که مسئولان عراقی گفتند فعلا کاظمین امنیت ندارد و نباید بروید؛ بنده نیز در پاسخ گفتم که همه آروزی شهادت در راه اهل بیت(علیه السلام) را دارند و چه آروزیی بهتر از اینکه در این راه به شهادت برسیم، گفت: ما هر چه داریم امانت الهی در نزد ما است و هیچ یک را با خود به دنیای دیگر نمی بریم.

 

 

 

نظر شما