شناسهٔ خبر: 26244269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

داریوش ارجمند:

جنگ تحمیلی ثابت کرد ایمان و اعتقادات موجب حفظ ما می شود

«داریوش ارجمند» با اشاره به جنگ تحمیلی ایران گفت: جنگ هشت ساله ایران اثبات کرد آن چیزی که ما را نگه می دارد ایمان و اعتقادات است نه پول؛ این در حالی است که عربستان سعودی هنوز این را نفهمیده و می خواهد با دلارهای نفتی به جنگ اعتقادات برود.

صاحب‌خبر -

جنگ تحمیلی ثابت کرد ایمان و اعتقادات موجب حفظ ما می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «داریوش ارجمند» بازیگر و هنرمند پیشکسوت کشورمان امروز در جشن «نشان محبت» در بیرجند، اظهار داشت: خوشحالم که در سرزمین پدری ام و در جمع خیرین و مردمان سخت کوش کویری میهمان هستم.

وی افزود: وقتی از بالا به شهر «بیرجند» نگاه می کردم گفتم حق این شهر بیش از این است، شهری که همچون «دارالفنون» تهران، مدرسه «شوکتیه» و پیش از همه شهرها آب لوله کشی داشته و درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی اش از همه جا بیشتر است نباید اینقدر مظلوم بماند.

بازیگر و هنرمند پیشکسوت کشورمان یادآور شد: بیرجندی بودن برای من آبروی بزرگی است چراکه پدرم بیرجندی بوده است و باعث افتخار من است.

ارجمند با بیان اینکه ما یگانه مردمی هستیم که در روی زمین آفریده دست خودمان و بت را نپرستیده ایم، گفت: شایسته ترین مردمی که اسلام را پذیرفته اند ایرانیان بوده اند و سهمشان از همه مردم جهان بیشتر است.

وی افزود: ما ژن یکتاپرستی داشتیم و از ابتدای تاریخ یکتاپرست و خداشناس بوده ایم و بعد از اسلام دارای ویژگی های خاص شده ایم.

بازیگر و هنرمند پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه در ایران هرگز کسی نیست که گدای خاندان اهل بیت نباشد، بیان داشت: بیرجند شهر تشنه ای است که در کنار کویر، دارای انسان های بسیار بزرگی است که کارهای بسیار بزرگی کرده اند.

ارجمند با اشاره به جنگ تحمیلی ایران گفت: جنگ هشت ساله ایران اثبات کرد آن چیزی که ما را نگه می دارد ایمان و اعتقادات است نه پول و عربستان سعودی هنوز این را نفهمیده است و می خواهد با دلارهای نفتی اش به جنگ اعتقادات برود.

وی متذکر شد: بقول امام راحل(ره) جنگ ما جنگ خون در مقابل شمشیر بود چراکه ما از خودمان چیزی نداشتیم و این اعتقادات و ایمان راسخ رزمنده ها بود که پیروزی ها را به ارمغان می آورد.

بازیگر و هنرمند پیشکسوت کشورمان یادآور شد: روزی که خرمشهر آزاد شد من در بیرجند و مشغول فیلم سازی بودم که دوربین را برداشته و به میان مردم رفتم و از شادی مردم فیلم گرفتم و برای تلویزیون فرستادم و پخش هم شد.

ارجمند  بیان داشت: با شناختی که از مردم بیرجند دارم شاید جزء یکی از معتقدترین مردمان باشند چراکه پدرم را دیده ام، اگر اولیا و ائمه نباشند ما راه را گم می کنیم و این حقیقت است.

وی درخصوص اعتقاد مردم به اهل بیت عصمت و طهارت گفت: نکته مهم این است که مردم ما خیلی راحت در راه خاندان عصمت و طهارت از جان و مال خویش می گذرند که در هیچ جای دنیا و هیچ کجای اسلام جز تشیع وجود ندارد.

بازیگر و هنرمند پیشکسوت کشورمان با اشاره به اینکه ما پاسخ هر مشکلی را در نهج البلاغه می یابیمف اضافه کرد: اگر بخواهید پدر خوبی باشید به نهج البلاغه مراجعه کنید و علی به شما می گوید چگونه رفتار کنید، اگر می خواهید قاضی و فیلسوف خوبی باشید نیز به نهج البلاغه مراجعه کنید.

ارجمند تاکید کرد: ما به جای درستی چنگ انداخته ایم که حاضریم بخاطر آن از همه چیزمان بگذریم.

وی در پاسخ به سوال مجری که در شرایط فعلی آیا درست است که مردم به حرم اهل بیت کمک کنند، گفت: چرا درست نباشد که شاعر در همین خصوص می گوید آنانکه غنی ترند محتاج ترند.

بازیگر و هنرمند پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه اگر انسان های خیر در جهان نبودند دولت ها هیچ غلطی نمی توانستند بکنند افزود: تمام یتیم خانه ها و مدرسه های درحال ساخت، بوسیله خیرین مدیریت و ساخته می شود و در همه جهات این خیرین کمک می کنند و فقط ستاد عتبات نیست.

انتهای پیام/

نظر شما