شناسهٔ خبر: 26243901 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت قاسم‌زاده عنوان کرد:

مبارزات انقلابی دانشجویان، محور سریال «تاریکی شب، روشنایی روز»

گروه هنر ــ حجت قاسم‌زاده گفت: «تارکی شب، روشنایی روز» عنوان سریالی است که دو ماه از آماده شدن آن می‌گذارد و در آن مبارزات دانشجویان در دهه 50 روایت می‌شود. این کار به زودی روی آنتن می‌رود.

صاحب‌خبر -

پنجشنبه فوری///// مبارزات انقلابی دانشجویان، محور سریال «تاریکی شب، روشنایی روز»

حجت قاسم‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره کار جدیدش اینگونه اطلاع رسانی کرد: «تاریکی شب، روشنایی روز» عنوان  سریالی به کارگردانی من است که آماده پخش شده و ساخت آن نزدیک به دو سال زمان برده است. در این مجموعه نمایشی سعی کردم دو زمان را به صورت موازی تعریف کنم.

وی افزود: قصه در دو زمان دهه 50 و زمان حال بیان می‌شود. در بخشی که به دهه 50 می‌پردازد مبارزات دانشجویان بر علیه نظام ستمشاهی و نقش ایدئولوژی اسلامی در به سرانجام رساندن انقلاب مد نظر قرار خواهد گرفت. در این کار تمام تلاشم را کردم تا داستان روایتی واقع گرایانه داشته باشد.

این کارگردان درباره زمان پخش سریال گفت: دو ماهی است که این مجموعه برای پخش  به سیما تحویل داده شده، اما این‌که کار مورد نظر چه زمانی روی آنتن می‌رود، تصمیم گیرنده‌اش من نیستم، ولی به احتمال زیاد تا یک یا دو ماه آینده کار روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

قاسم‌زاده با بیان این‌که این سریال در 22 قسمت پخش خواهد شد، تصریح کرد: داستان تاریکی شب، روشنایی روز تصویرگر زندگی بهنام طریقت است که جریان روزمره حیاتش از مدار عادی خارج می‌شود. او مجبور است جواب چرایی مشکلات امروزش را در گذشته پیدا کند و … نسبت مقاطع داستان یکسان نیست. بیش از ۷۰ درصد از قصه در زمان حال روایت می‌شود و ۳۰ درصد ماجرا در گذشته رخ می‌دهد.

وی در پایان اظهار کرد: فرهاد قائمیان، فرخ نعمتی، مائده طهماسبی، بهاران بنی احمدی، سید مهرداد ضیایی، مهرداد ضیایی، احسان امانی، امیرحسین مدرس، روزبه حصاری، سیدجلال فاطمی، سام کبودوند، بهرام ابراهیمی، پرویز پورحسینی، ناصر ممدوح و رضا امامی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما