شناسهٔ خبر: 26243688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰ دفتر اسناد رسمی در ‌خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

R41348/P1377/S6,56/CT11

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان جنوبی از وجود ۳۹ دفتر اسناد رسمی‌ در این استان خبر داد و گفت: ۲۰ دفتر اسناد رسمی در ‌خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، قدرت الله حاجی پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خراسان جنوبی با 15 میلیون هکتار از لحاظ مساحت سومین استان کشور است و از 15 میلیون هکتار تاکنون قریب به 14/5 هکتار اراضی دولتی است.

وی افزود: به همت همکاران ثبت استان از این 14.5 هکتار نزدیک به 14 میلیون هکتار از اراضی دولتی را سند دار و ثبیت کردیم.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث ادارات 13 اداره در سطح استان وجود دارد که 2 اداره به صورت استیجاری بوده که امسال با تامین اعتباری که از محل اعتبارات ملی شد بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان ادارات ثبت زیرکوه و سرایان از ابتدای تیرماه بحث ساختمان سازی ادارات اتفاق خواهد افتاد و امید است تا پایان سال راه اندازی شوند.

حاجی پور با بیان اینکه عمده ترین موردی که در دستور کار سازمانی ما قرار گرفته بحث آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی و اسکن دفاتر اسناد رسمی بود تصریح کرد: در این راستا در سال 96 از 6 میلیون و 600 هزار برگ اوراق پرونده‌های ثبتی در سطح استان بالغ بر 5 میلیون برگ را آرشیو الکترونیکی کردیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که تا پایان سال یک ‌میلیون برگ باقیمانده را نیز آرشیو الکترونیکی کنیم خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که در سال گذشته اجرا شد و خدمات ارزنده ای به مردم ارائه شد بحث اجرایی شدن طرح شمیم، شبکه موقعیت‌یاب ملک بود چراکه بسیاری از افراد سندهایی از املاک در اختیار داشتند ولی نمی‌دانستند که موقعیت  ملک خود را به‌ درستی شناسایی کنند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است یادآور شد: سال گذشته طرح ثبت اثر انگشت الکترونیکی در خراسان جنوبی اجرایی شد و با اجرای این طرح  به ‌محض انجام معامله‌ای از سوی متعاملین در دفاتر اسناد رسمی اثرانگشت آنان همراه با مشخصات هویتی آنان ثبت خواهد شد.

حاجی پور از ثبت 2 هزار و 55 فقره ازدواج در 2 ماهه امسال در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 625 مورد بوده است 57 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از ثبت 277 واقعه طلاق در 2 ماهه امسال در استان خبر داد و یادآور شد: در 2 ماهه امسال وصول مطالبات بانک‌ها 10 میلیارد و 297 میلیون تومان، املاک بازداشت‌ شده 899 سند و اسناد صادره نیز 4 هزار و 104 برگ بوده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان جنوبی از وجود 39 دفتر اسناد رسمی، در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین 36 دفتر ازدواج و 15 دفتر طلاق نیز در استان فعال هستند و امید است امسال 20 دفتر اسناد رسمی دیگر نیز در استان راه اندازی شود.

تعزیرات در شهرستان های بشرویه، سرایان، درمیان و سربیشه فعال می شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: اداره کل تعزیرات حکومتی در استان وظیفه رسیدگی به 3 عنوان تخلف قاچاق کالا و ارز ، بهداشت، دارو و درمان و تخلفات بخش صنوف را برعهده دارد.

منصور انصاری افزود: همچنین از 11 شهرستان استان در 4 شهرستان نهبندان، طبس، فروس و قاین اداره ثابت داریم که به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی بیان کرد: سال گذشته چارت سازمانی ما به 141 نفر ارتقا پیدا کرده است و در 4 شهرستان بشرویه، سرایان، درمیان و سربیشه اداره مصوب پیش بینی شده است که با این نیروها این ادارات را فعال خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از وجود یک هزار و 302 فقره پرونده وارده در بخش کالا و خدمات در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:  یک هزار و 312 فقره پرونده مختومه داشته ایم.

انصاری از وجود 34 فقره پرونده مانده کالا و خدمات در سال گذشته خبر داد و گفت: در بخش بهداشت، دارو و درمان در سال گذشته 538 فقره پرونده وارده، 532 فقره پرونده مختومه و 8 فقره مانده وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده های وارده در حوزه قاچاق کالا و ارز یک هزار و 97 فقره است اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و 125 فقره مختومه شده است و با احتساب پرونده‌های سال گذشته در این حوزه در مجموع 100 پرونده دیگر باقیمانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع در این 3 حوزه 2 هزار و 937 فقره پرونده  تشکیل شده است یادآور شد: کاز این تعداد 2 هزار و 969 پرونده مختومه و 142 پرونده در حال بررسی است.

 انصاری عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی را از جمله بیششترین تخلفات در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: در بحث فراوانی تخلفات قاچاق کالا بر حسب نوع کالا در این مدت البسه بیشترین فراونی تخلفات قاچاق کالا را در استان داشته و پس از آن سوخت، پارچه، سیگار، شاهدانه و تلفن همراه در رتبه بعدی این فراوانی کالاها قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 45 میلیارد  و 662 میلیون و 78 هزار ریال وصولی در 3 بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و خدمات در حوزه اجرای احکام صورت گرفته است که در مقایسه با سال 95،  19 درصد رشد داشته است.

کار پزشکی قانونی کاری سخت است و نیازمند همت بالا دارد

 مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: خراسان‌جنوبی از لحاظ آمار ارجاعی به پزشکی قانونی جزو استان‌های آخر است.

جعفرزاده با بیان اینکه 4 پزشک در مجموعه پزشکی قانونی استان فعالیت می کنند افزود: بیش از 50 درصد از نیروهای پزشک پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از نیروهای بومی استان هستند.

وی با اشاره به مرکز پزشکی قانونی شهرستان طبس اظهار داشت: این مجموعه در بهمن‌ماه سال 95 تعطیل شد و در 23 بهمن‌ماه سال گذشته مجدد راه‌اندازی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه در دو سال گذشته نتوانستیم از 50 درصد ظرفیت سهمیه استخدامی خود استفاده کنیم و یکی از دلایل آن این است که کار پزشکی قانونی کاری سخت است و نیازمند همت بالا دارد.

جعفرزاده اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم ما در شهرستان های قاین، فردوس و سرایان این است که پزشکانی که به صورت پاره وقت با ما همکاری دارند درخواست جابجایی دارند.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم پزشکی قانونی برگزاری کمیسیون‌های تخصصی پزشکی است افزود: در این راستا برای نخستین بار در استان ریاست این کمیسیون‌ها بر عهده متخصص پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین اظهارنظرهای کمیسیون تخصصی پزشکی علمی و مبتنی بر شواهد است و رعایت شرایط علمی و اخلاق پزشکی در بین بیماران جزو اصول اساسی است و اگر سخت‌گیری وجود دارد مبتنی بر اخلاق پزشکی است.

انتهای پیام/ش

نظر شما