شناسهٔ خبر: 26243666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دهقانی فیروز‌آبادی:

تاکید مسئولان بر همکاری با نروژ بر پایه تجارب هسته‌ای ایران/ همکاری در حوزه صلح‌آمیز مورد تاکید است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ایران کشور مطرح در حوزه هسته‌ای دنیاست، گفت: ایران قائل به تبادل تجارب هسته‌ای با نروژ است زیرا معتقد به پرداخت سهم خود در پیشرفت هسته‌ای و تنها در امور صلح آمیز است.

صاحب‌خبر -

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از مراکز نظام ایمنی هسته‌ای نروژ و پیشنهاد برقراری ارتباط مراکز ایمنی هسته‌ای دو کشور و تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته قائل به همکاری با سایر کشورها در زمینه علمی و فناوری بوده است، در حوزه هسته‌ای نیز از نظر دانش هسته‌ای جزء کشورهای مطرح دنیا است هرچند در این عرصه کشورهای محدودی فعالیت دارند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سابقا برای ایران به جهت فعالیت آمریکا و غربی‌ها و بهانه متعدد آنها و اتهام زنی‌ها در بحث هسته‌ای محدودیت بسیار وجود داشت، متاسفانه آنها حقی برای ایران قائل نبودند؛ اما رفته رفته ایران جایگاه خود را تثبیت و با تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت حقوق ایران در این زمنی شناخته و بر همکاری با ایران صحه گذاشته شد.

وی افزود:  ایران در حوزه فناوری هسته‌ای با هر کشوری می‌تواند ارتباط داشته باشد و به تبادل تجارب خود بپردازد زیرا قائل به پرداخت سهم خود در پیشرفت هسته ای و تنها در امور صلح آمیز است، از این رو سفر آقای صالحی به نروژ و بازدید از مراکز نظام امنیتی هسته‌ای ارزشمند و قابل ارزیابی است.

دهقانی فیروزآبادی با یادآوری روابط ایران و اتحادیه اروپا در حوزه هسته‌ای، گفت: در سال‌های گذشته اروپایی‌ها با مخالفت‌ها و ایجاد محدودیت بر سر راه فعالیت هسته‌ای ایران مرتکب اشتباهاتی شدند و از همین جهت در جریان مذاکرات 5+1 متوجه اشتباه خود شدند و حال که موضوع روابط ایران و اروپا در حوزه اقتصادی، صنعتی و استفاده از تکنولوژی هسته‌ای با وجود خروج آمریکا از برجام مطرح است، این روابط و همکاری‌ها ارزشمند و تاثیرگذار است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تعمیق روابط و همکاریهای دو جانبه بین ایران و نروژ در مذاکرات برجامی ایران و اروپایی‌ها نیز تاثیر دارد، آنها به دانش علمی ایران و توانایی‌هایش در زمینه هسته‌ای واقف و آگاه هستند./

پایان پیام

نظر شما