شناسهٔ خبر: 26243406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تیر ماه سال جاری؛

مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در ارومیه برگزار می شود

ارومیه - معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در تیر ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم علی نژاد ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: قوه قضائیه در مورد قرآن با دو روش عمومی پیش می رود که یکی بحث مسابقات قرآنی و دیگری آموزش های عمومی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ نفر در مسابقات قرآنی این قوه شرکت کردند افزود: امسال مسابقات با کمی تفاوت خواهد بود و شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی سپس در مرحله استانی و پس از آن در مرحله مقدماتی کشوری که جایگزین مرحله منطقه ای گردیده، شرکت خواهند کرد و از این مرحله به کشوری راه خواهند یافت.

علی نژاد افزود: ترتیل، قرائت، حفظ مفاهیم، حفظ موضوعی، حفظ جزءهای قرآن و اذان از جمله رشته های مسابقات قرآن قوه قضائیه است که کارکنان دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ادارات تابعه دادگستری به همراه خانواده می توانند در مسابقات شرکت نمایند.

معاون فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی در خصوص آموزش های عمومی قرآن نیز خاطرنشان کرد: آموزش حضوری، مجازی و تلفنی از جمله آموزش های عمومی قرآن قوه قضائیه بوده و سال گذشته نیز طرح ارتقاء سطح سواد کارکنان دادگستری آغاز شد که امسال نیز ادامه خواهد یافت.

علی نژاد یادآور شد: طرح افطاری رمضان، همکاری با ستاد زلزله زدگان، ستاد عتبات عالیات، پشتیبانی از مدافعان حرم، همکاری با کمیته امداد و بهزیستی و کمک رسانی به زائران کربلا نیز از جمله اقدامات خیرخواهانه دادگستری استان به شمار می رود.

نظر شما