شناسهٔ خبر: 26242755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

درگیری مرزبانان با اشرار در تب و تاب جام جهانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مرزبانان زابل شب گذشته با اشراری که قصد ورود به حریم مرزی ایران را داشتند، درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

درگیری مرزبانان با اشرار در تب و تاب جام جهانی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ شب گذشته، 30 خرداد مرزبانان هنگ مرزی زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان گروهان تاسوکی، پاسگاه تپه طالب خان همزمان با بازی ایران و اسپانیا با افراد و اشرار مسلح درگیر شده که مانع از ورود آنها به خاک جمهوری اسلامی شدند.

در این درگیری دو تن از مرزبانان، استوار دوم محسن شهرکی و سرباز جلال بهبودی به درجه رفیع شهادت نائل و سه تن دیگر از مرزبانان نیز مجروح شدند.

گفتنی است، شهید بهبودی اهل استان خراسان رضوی و شهید شهرکی اهل زابل بوده و هر دو شهید مجرد بودند.
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در باره این حادثه گفت: در این درگیری‌ها که معاندین، سوداگران مرگ را با سلاح‌های نیمه سنگین حمایت و پشتیبانی می‌کردند، رزمندگان مرزبانی با شجاعت و غیرت وصف ناشدنی و اجرای آتش سنگین علیه آنها، توانستند توان رویارویی را از سوداگران مرگ و معاندین سلب و آنها در دستیابی به اهداف شومشان ناکام کنند.

در این دو عملیات مرزبانان سیستان و بلوچستان موفق شدند 911 کیلو و 450 گرم تریاک، 200 کیلوگرم هروئین و 17 کیلو و 550 گرم مورفین به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات سبک و نیمه سنگین و تجهیزات نظامی و مخابراتی از قاچاقچیان و معاندین کشف کنند.

در این عملیات‌ها 2 تن از مرزبانان غیور هنگ مرزی زابل به نام‌های استوار دوم محسن شهرکی و سرباز وظیفه جلال بهبودی زابلی به درجه رفیع شهات نائل شدند.

با توجه به آتش پر حجم مرزبانان هنگ‌های مرزی زابل و زاهدان، 2 تن از سوداگران مرگ و معاندین به هلاکت رسیده و مابقی آنها به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.
فرهاد زمانی

برچسب‌ها:

نظر شما