شناسهٔ خبر: 26242688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش چشمگیر تعداد "نامزدهای انتخاباتی"در پاکستان

خبرگزاری میزان- کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان با انتشار آمار نامزدهای انتخاباتی اعلام کرد: نسبت به سال ۲۰۱۳ تعداد افراد ثبت نام شده کاهش محسوسی داشته است.

صاحب‌خبر -

کاهش چشمگیر تعداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از اکسپرس نیوز، کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان با انتشار یک گزارش اعلام کرد: تعداد نامزدهای انتخاباتی که در سال جاری ثبت نام کردهاند 7 هزار نفر کمتر از زمان مشابه در سال 2013 است.

طبق این گزارش در سال جاری 21 هزار و 482 نفر برای شرکت درانتخابات ملی و ایالتی، ثبت کردهاند که این تعداد در مقابل 28 هزار و 302 نفر که در سال 2013 ثبت نام کرده بودند کاهش زیادی داشته است.

از این تعداد 5هزار و 473 نفر برای شرکت در انتخابات ملی پاکستان ثبت نام کردهاند ولی در سال 2013 تعداد افرادی که نامزد شرکت در انتخابات ملی بودند 7 هزار و 996 نفر بوده است.

همچنین برای شرکت در انتخاباتهای ایالتی نیز در پنجاب هزار و 460 نفر، در ایالت سند 662 نفر، در ایالت خیبرپختونخوا 398 نفر و در ایالت بلوچستان نیز 4 نفر کمتر ثبت نام کردهاند.

گفته میشود دلیل اصلی عدم رغبت نامزدها برای حضور در انتخابات قوانین و مقررات سخت نظارتی است که توسط کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان اعمال شده است.

یکی دیگر از مشکلات پیش روی نامزدهای انتخاباتی مبالغی هنگفتی است که آنها باید برای ثبت نام بپردازند و بسیاری از مردم عادی حاضرنیستند چنین ریسکی را بپذیرند.

گفتنی است علاوه بر صدها سیاستمداری که از سوی کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان رد صلاحیت شدند «پرویز مشرف» و «فارق ستار» که از سیاست مداران مشهور پاکستان هستند به دلیل عدم حضور در دادگاه رد صلاحیت شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما