شناسهٔ خبر: 26242603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارد

دبیر کل حزب سبز گفت: آمریکا در عرصه بین المللی یک نوع خودزنی آشکار به راه انداخته و فکر می‌کند که می‌تواند نظم جهان را به نفع خود و رژیم صهیونیستی برهم بزند.

صاحب‌خبر -

ترامپ در عرصه بین المللی نمایش خود زنی به راه انداخته استحسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: رفتار‌های سیاسی ترامپ بیانگر آن است که وی همواره به دنبال خارج شدن از تعهدات و معادلات بین‌المللی و قرارداد‌ها است و به نظر می‌رسد که وی به دنبال برهم زدن نظم جهانی به منظور جایگزین کردن آن با یک نظم آمریکایی است.

وی افزود: آمریکا به عنوان سخنگوی رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی عمل می‌کند و ملاک آن منافع این رژیم است و مانند مزدوری است که منافع آمریکا برای وی هیچ اهمیتی ندارند و قطعاً ادامه این روند مخالفت شدید مردم آمریکا را برخواهد انگیخت.

کنعانی مقدم با بیان این که آمریکا هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارد, تصریح کرد: رفتار آمریکا در مسئله قوانین مهاجرت و جدا کردن کودکان از والدین شان یک رفتار کاملاً ضد انسانی بود.

دبیر کل حزب سبز بیان کرد: به نظر می‌رسد که آمریکا در عرصه بین المللی یک نوع خودزنی آشکار به راه انداخته و فکر می‌کند که می‌تواند نظم جهان را به نفع خود و رژیم صهیونیستی برهم بزند.

وی ادامه داد: جنگ تجاری این کشور با چین، اروپا و دیگر کشور‌ها و همچنین اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا خواه‌ناخواه باعث سقوط ترامپ خواهد شد.

کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: آمریکا سیاست‌های دو گانه‌ای در سطح بین الملل دارد به نحوی که تروریسم را به دو بخش تروریست خوب و تروریست بد تقسیم کرده که معیار‌های آن به واسطه منافع آمریکا تعیین میشود.

دبیر کل حزب سبز خاطر نشان کرد: آمریکا در مسائل کشور‌های یمن، سوریه، فلسطین و عراق منافع امپریالیستی خود را دنبال کرده و استاندارد‌های دوگانه‌ای در حقوق بشر اتخاز کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  آمریکا هیچ اعتقادی به مبحث حقوق بشر ندارد، به نحوی که در برابر اقدامات عربستان سعودی در یمن نه تنها هیچ بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام صادر نمی‌کند بلکه مانع از تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص می‌شود که این امر بیانگر استفاده ابزاری این کشور از حقوق بشر است.

گفتنی است؛ که اخیرا نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، کشورش به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر علیه اسرائیل از این شورا خارج می‌شود.

همچنین نیکی هیلی با بیان این که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج می‌شود، این شورا را سازمانی خواند که شایستگی نامش را ندارد.

این مقام آمریکایی در اظهارات بی‌اساس خود بیان کرد: وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی‌تواند به نقض شدید حقوق بشر در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می‌پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما