شناسهٔ خبر: 26242440 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جزئیات توقیف ۲۰۰ تن گوشت آلوده

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سردار عزیزالله ملکی در این خصوص گفت: نیروی انتظامی استان هرمزگان بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی هرمزگان و گزارشات واصله در خصوص ورود غیر مجاز گوشت های منجمد خارج از شبکه دامپزشکی از طریق شهرستانهای شرقی استان و نگهداری آنها در بندرعباس موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: گوشت های آلوده در سه سردخانه شهر بندرعباس نگهداری می شد که اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی هرمزگان در بررسی ها متوجه شدند که پروانه های حمل بهداشتی ارائه شده جعلی است و دامپزشکی این پروانه ها را تایید نکرد.

ملکی همچنین گفت: پس از بازدید میدانی از این سه سردخانه و بسته بندی ها مشخص شد وزن، تعداد و تاریخ که به شکل برچسب بر روی بسته بندی ها زده شده بود با محتویات مغایر است و حتی شکل ظاهری گوشت ها هم ارگانیک و طبیعی نبود.

وی ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران اسناد گمرکی گوشت ها را تایید نکرد و نمونه ای از این گوشت ها جهت انجام آزمایش به اداره دامپزشکی استان ارجاع که در نتیجه آزمایش مشخص شد که این گوشت ها آلوده باکتری سالمونلا بوده و به هیچ عنوان قابلیت مصرف ندارند.

سردار ملکی تصریح کرد: در ارتباط با این پرونده ۳ متهم دستگیر شدند و بررسی ها نشان می‌دهد یک شرکت معروف تولیدی فرآورده های گوشتی در کشور در این پرونده نقش دارد و گوشت ها به مصرف این شرکت می رسیده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان از مراجع و سازمان های مسئول درخواست کرد: هر چه سریع تر دستور معدوم سازی گوشت های آلوده را صادر کنند تا نگرانی ها نسبت به احتمال بازگشت این گوشت ها به چرخه مصرف از بین برود.

برچسب‌ها:

نظر شما