شناسهٔ خبر: 26242278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دیدار با مرکل؛

پادشاه اردن: تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس اساس صلح منطقه است

پادشاه اردن در دیدار با صدراعظم آلمان که به این کشور سفر کرده، تاکید کرد، هیچ امکانی برای برقراری صلح بدون تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که امروز (پنج‌شنبه) وارد شهر امان، پایتخت این کشور شد، بر لزوم حل مساله فلسطین در چارچوب راه‌حلی جامع که تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را محقق کند، تاکید کرد.

عبدالله دوم در این دیدار بر لزوم دستیابی به راه‌حلی فوری برای بحران سوریه تاکید کرد و گفت: اردن و آلمان در کمیته کوچک برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه عضو هستند.

مرکل نیز در این دیدار از تلاش‌های اردن در میزبانی از یک میلیون آواره سوری از جمله ۲۰۰ هزار کودک که در این کشور تحصیل می‌کنند، تشکر کرد.

برخی منابع گزارش دادند، صدراعظم آلمان امروز در اردن اعلام کرد، برلین مبلغ ۳۸۵ میلیون یورو را به شکل پروژه‌های توسعه‌ای شامل پناهجویان سوری به امان ارائه می‌کند. همچنین مرکل وامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را برای اصلاحات اقتصادی به دولت اردن اعطا کرد.

به گفته این منابع، مرکل در ادامه از آمادگی شرکت‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در اردن سخن گفت.

خبرگزاری "پترا"ی اردن اعلام کرد، مرکل در این سفر درباره شرایط خاورمیانه و تحولات فعلی منطقه و جهان و نیز همکاری‌ها و مشارکت میان دو کشور را بررسی کرد.

همچنین این خبرگزاری گزارش داد، مرکل در سفرش به اردن با جمعی از سربازان آلمانی مستقر در این کشور دیدار خواهد کرد.

مرکل عصر چهارشنبه به همراه هیئتی شامل تعدادی از نمایندگان پارلمان و تجار این کشور در چارچوب سفری رسمی وارد شهر امان شد.

او قرار است به لبنان نیز سفر کند.

انتهای پیام

نظر شما