شناسهٔ خبر: 26242242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وزیر کشور: وضعیت آب اگر بحرانی‌تر نشود بهتر نخواهد شد

وزیر کشور گفت: مشکل آب تقریبا در سطح کشور وجود دارد و وضعیت آب اگر بحرانی‌تر نشود، بهتر نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در بازدید از مناطق مرزی گلستان، در نشست با بزرگان و قبایل ترکمن و مسئولان استانی و شهرستانی در ایستگاه راه‌آهن اینچه برون اظهار داشت: در حوزه اختلافات و مسائلی که عموما به صورت طبیعی در پروژه‌های بزرگ رخ می‌دهد باید با گذشت و ایثار و همدلی رفع شود.

وی افزود: هر جا که منافع مردم و بخش خصوصی و دولت در میان باشد باید دولت به نفع مردم و بخش خصوصی با رعایت قوانین و مقرارت کشور کنار رود.

وزیر کشور تصریح کرد: همه مدیران استانی باید با بخش خصوصی با سخاوت رفتار کنند و در کنار سخاوت و گذشت قوانین و مقرارت نیز در نظر گرفته شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: بندر خشک باید به بخش خصوصی واگذار شود,، زیرا هم منابع و هم اشتغالزایی و هم سرعت کار با حضور بخش خصوصی افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: استاندار به جد پیگیر پروژه‌های مهم استان گلستان باشد و در هر پروژه‌ای که احساس شود با حضور بخش خصوصی سریع‌تر و زودتر به نتیجه خواهد رسید، به بخش خصوصی واگذار شود.

رحمانی فضلی با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های روستایی و کشاورزی گفت: ما در اجرای طرح‌های کشاورزی و روستایی در حوزه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت هیچ مشکلی نداریم و از چنین طرح‌هایی استقبال خواهیم کرد و اخیرا نیز در کارگروه مرز نیز با سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه مصوباتی انجام شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی استان گلستان از اقوام مختلف، وحدت، انسجام و همدلی خوبی بین مردم استان با انقلاب اسلامی وجود داشته و دولت وظیفه دارد در قبال چنین مردمی، برای آن‌ها کار و خدمات انجام دهد.

وی افزود: همه تلاش دولت این است که به مردم خدمات‌رسانی شود و کار‌های بزرگی نیز در حال انجام است که امید داریم رضایت‌بخش باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به مشکل کم‌آبی منطقه مرزی تصریح کرد: مشکل آب تقریبا در سطح کشور وجود دارد و وضعیت آب اگر بحرانی‌تر نشود، بهتر نخواهد شد و در حوزه کشاورزی باید روش‌های دیگر را مانند کشت گلخانه‌ای و روش‌های نوین آبیاری و یا پرورش میگو را پیاده کنیم و دولت باید تسهیلات اولیه را در این زمینه فراهم کند.

وزیر کشور درباره منطقه آزادتجاری ادامه داد: با ایجاد منطقه آزاد تجاری تحول عظیمی در منطقه ایجاد می‌شود، این طرح در مجلس است و باید نمایندگان مجلس با همت خود آن را به تصویب برسانند و مسیر ریلی ترکمنستان و منطقه مرزی اینچه‌برون سرعت بیشتری گیرد.

نظر شما