شناسهٔ خبر: 26242099 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

1500 دانش‌آموز فارس در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت کردند

شیراز- ایرنا- مرحله دوم مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور یک هزار و 500 دانش‌ آموز استان فارس به مدت 2 روز به میزبانی شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این رقابت ها روزهای سی ام و سی و یکم خردادماه جاری با هدف گزینش افراد برتر برای اعزام به مسابقات کشوری برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه ها در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز با یکدیگر رقابت کردند.
رشته‌های قرآنی این رقابت ها مشتمل بر قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل، رشته‌های عترت شامل، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و رشته‌های نماز شامل اذان، احکام و انشای نماز است، همچنین رقابت در رشته حفظ قرآن به‌ صورت حفظ عمومی و حفظ ویژه (حفظ جزء پنج، 10 و 20 قرآن کریم) برگزار شد.
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس به ایرنا گفت: در مرحله نخست این رقابت ها و در سطح آموزشگاهی قریب به 46هزار دانش‌آموز دختر و پسر شرکت کردند که از این تعداد پنج هزار نفر به مرحله مقدماتی استانی راه یافتند و از میان آنها یک هزار و 500 نفر موفق به شرکت در مرحله دوم شدند.
حسینعلی معزی افزود: از ویژگی‌های رقابت های امسال، مشارکت تعدادی از مدارس غیردولتی به عنوان حامی مسابقه هاست که ضروری است از مساعدت آنها در برگزاری این دوره از رقابت ها تقدیر شود.
او گفت: نفرات برتر رشته‌های مختلف این رقابت ها در 2گروه دختران و پسران، برای شرکت در مرحله کشوری که تیرماه 97در شهر مقدس مشهد و نیز تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان استان فارس در سال‌های گذشته همواره در زمینه فعالیت‌های قرآنی برتر بوده‌اند و سال 96 نیز موفق شدند در این رقابت ها 18 رتبه برتر کسب کنند که به برتری تیم استان فارس در کشور انجامید.
7375 /6118

نظر شما