شناسهٔ خبر: 26241588 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرعت خودروها در آزادراه جنوبی تهران به 130 کیلومتر افزایش می‌یابد

خادمی گفت :با افتتاح کامل آزادراه جنوبی تهران تا چهار سال آینده ،سقف سرعت عبوری خودروها به 130 کیلومتر افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

سرعت خودروها در آزادراه تهران به 130 کیلومتر افزایش می‌یابد/ افتتاح کامل آزاد راه جنوبی تهران تا چهار سال آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کنارگذر جنوبی تهران با بیان اینکه مجموع طول این آزادراه 158 کیلومتر است گفت: این آزادراه همراه با رمپ، لوپا و سایر جاده‌های دسترسی به 200 کیلومتر می‌رسد.

وی ادامه داد: مجموع سایر مسیرهای دسترسی به این آزادراه 50 کیلومتر است و مقرر شده طی چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش هزینه پروژه‌های راه‌سازی زمان احداث است گفت: در صورتی که طبق زمان‌بندی انجام شده آزادراه ساخته شود از هزینه‌های جانبی و سربار پروژه کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون پروژه آزادراه جنوبی تهران طبق زمان‌بندی اعلام شده در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این پروژه جزو کریدورهای شرقی و غربی کشور به شمار می‌رود گفت: با تکمیل این پروژه می‌توانیم زمینه‌ساز کاهش ترافیک استان‌ تهران باشیم.

خادمی تاکید کرد: به دلیل آنکه این پروژه جز کریدور شرقی و غربی کشور به شمار می‌رود از مشهد شروع و به تبریز ختم می‌شود.

وی ادامه داد:‌آزادراه جنوبی در محدوده پایتخت قرار دارد که به گلوگاه‌ ترافیکی کریدور متصل می‌شود و به خاطر حجم سنگینی ترافیک در جاده‌های منتهی به تهران ایجاد می‌شود اما با احداث این آزاد راه گلوگاه ترافیک کریدور برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه این آزادراه در چهار استان مرکزی، البرز، قزوین و تهران قرار دارد گفت: با احداث این آزادراه حجم عظیم ترافیک خودروهای سنگین و سبک از پایتخت کاسته می‌شود ضمن آنکه ترافیک خودروهای ورودی از سمت جنوب تهران نیز کاهش می‌یابد.

خادمی تاکید کرد: با ساخت تمامی قطعات این آزادراه بهره‌برداری کامل از آن انجام می‌شود هم اکنون بخش زیادی از قطعه چهار به طول 40 کیلومتر ساخته شده  است. در صورتی که تا پایان امسال قطعه 3 این آزادراه به پایان برسد این دو قطعه زیر بار ترافیک خواهد رفت.

خادمی افزود: در این پروژه تمامی بزرگراه‌ها و آزادراه‌های برون شهری  به هم متصل می‌ شوند و هم اکنون 870 میلیارد تومان صورت وضعیت از سوی پیمانکار صادر شده است و به طور قطع 150 میلیارد تومان به این صورت وضعیت اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط توپوگرافی خوب این پروژه سقف سرعت عبوری خودروها به 130 کیلومتر خواهد رسید گفت: آسفالت‌ریزی این آزاد راه برای اولین به صورت کاملا مکانیزه و با دستگاه فیشر انجام شده است بنابراین سرعت عبور خودروها افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه یک این آزادراه که از آبیک به ماهدشت – اشتهارد متصل می‌شود 32 درصد است ،گفت: طول این آزاد راه 40 کیلومتر است.

وی درباره قطعه دوم این آزاد راه نیز گفت: قطعه دوم آزاد راه جنوبی تهران حدفاصل ماهدشت در استان مرکزی تا آزاد راه تهران ساوه ،پیشرفت فیزیکی 42 درصدی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعه سه حدفاصل آزاد راه تهران ساوه تا آزاد راه تهران قم را شامل می‌شود که پیشرفت فیزیکی 28 درصدی داشته است.

وی  گفت: حدفاصل آزادراه تهران قم تا منطقه چرمشهر در آزادراه قم گرمسار قطعه چهار این آزادراه است که پیشرفت فیزیکی 86 درصد است.

انتهای پیام/

کاهش ترافیک تهران با بهره برداری از کنارگذر جنوبی تهران

نظر شما