شناسهٔ خبر: 26241008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاري نشستی با موضوع بررسي راهكارهاي افزايش تاب آوري اقتصاد

خبرگزاری صداوسیما

نشست هماهنگي تيم اقتصادي استان با موضوع بررسي راهكارهاي افزايش تاب آوري اقتصاد در شرايط تهديد و بحران هاي احتمالي در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد در اين نشست با بيان اينكه هدف از تشكيل ستاد اقتصاد مقاومتي در سطح كشور و استانها، افزايش تاب آوري اقتصاد در شرايط تحريم و ناپايدار است، تصريح كرد: مديريت در شرايط خاص اقتصادي نيازمند فرماندهي واحد و انجام دقيق وظايف در زمان مقرر است.

سيدمجتبي حسيني پور با اشاره به اينكه مجموعه مديريت استان موظف است نيازهاي اوليه صنايع و اقشار مختلف مردم را احصاء، شناسايي و تامين نمايد، تصريح كرد: لازم است تدابير ويژه بمنظور واردات و تامين نيازهاي اولويت دار انديشيده شود.

وي با اشاره به اشتغال زايي صنايع غالب استان، خواستار توجه به اين امر در شرايط احتمال وضع تحريم هاي جديد شد.

در اين نشست كه باحضور مسئولان دستگاه هاي مرتبط  همراه بود، درخصوص نيازهاي ارزي و واردات مواد اوليه صنايع استان تدابير لازم اتخاذ و هماهنگي هاي لازم انجام گرفت.

تسهيل واردات و تامين مواد اوليه و نهاده هاي دامي و تامين امنيت غذايي جامعه، افزايش هم افزايي هاي لازم در امور داخلي استان، پرهيز از موازي كاري و رفع نواقص، لزوم تكميل زنجيره ارزش صنايع غالب استان و... از جمله موارد مطرح شده در اين نشست بود.

نظر شما