شناسهٔ خبر: 26240858 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو سوم حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می کند

شهرکرد- ایرنا- رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: پرداخت دو سوم حق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر را دولت برعهده گرفته است.

صاحب‌خبر -

حامد علی مبارکی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا از فعال شدن 360 موسسه کارگزار صندوق بیمه در قالب 3 هزار نفر نیرو خبر داد و اظهار کرد: از آغاز این طرح حمایتی در سال 1384 تاکنون حدود 76 هزار نفر حقوق مستمری، از کارافتادگی و بازماندگی دریافت می کنند.
وی افزایش بازدهی نیروی کار، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، اشاعه روش های نوین کشاورزی، بهره برداری بهینه از منابع تولید و در نهایت دستیابی به هدف های توسعه بخش کشاورزی را در گرو توسعه نظام بیمه ای در جامعه روستایی اعلام کرد.
رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، تامین امنیت اقتصادی جمعیت فعال در بخش کشاورزی ، روستایی و عشایری را برآورد نیازهای درمانی و بهداشتی این جمعیت هدف از طریق اجرای برنامه های بیمه درمان و آتیه ساز عنوان کرد.
وی، استانهای آذربایجان شرقی و خراسان رضوی را پیشتاز تحقق حداکثری زیر پوشش بردن جامعه هدف در بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر اعلام کرد و گفت: از تعداد جمعیت 100هزار نفری مشمول بیمه اجتماعغی روستاییان در چهارمحال و بختیاری تنها 27هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار دارند.
به گزارش ایرنا ،مسوولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور به منظور شرکت در اجلاس دو روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر سراسر کشور در کوهرنگ به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.
2097/6199

نظر شما