شناسهٔ خبر: 26240842 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کره شمالی سایت آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود را تخریب می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست تاریخی‌اش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور تاکید کرده بود که پیونگ یانگ در حال تخریب یکی از سایت‌های مهم آزمایش موتور موشکی‌اش است و به زودی این سایت به طور کامل از بین خواهد رفت.کره شمالی سال گذشته پیشرفت سریعی در تحقیقات اتمی داشت و قوی‌ترین آزمایش اتمی خود تا به امروز را انجام داد و یکسری موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شبکه خبری سی بی اس نیوز، سایت پرتاب ماهواره‌ای "سوهایی" در استان پیونگان را شناسایی کرده که گمان می‌رود مکانی است که از آنجا موشک دوربرد هوآسونگ – ۱۵ کره شمالی که بر اساس گزارش‌ها قادر بود خاک آمریکا را هدف گیرد، آزمایش شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست تاریخی‌اش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور تاکید کرده بود که پیونگ یانگ در حال تخریب یکی از سایت‌های مهم آزمایش موتور موشکی‌اش است و به زودی این سایت به طور کامل از بین خواهد رفت.

کره شمالی سال گذشته پیشرفت سریعی در تحقیقات اتمی داشت و قوی‌ترین آزمایش اتمی خود تا به امروز را انجام داد و یکسری موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرد.

پس از اقدامات دیپلماتیک در نشست سنگاپور، پیونگ یانگ با عقب‌نشینی و خلع تسلیحات اتمی موافقت کرد.

روز دوشنبه لیم سونگ – نام معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی گفته بود که اقدام ویژه‌ای لازم است تا کره شمالی بتواند تعهدی را که رهبرش برای خلع تسلیحات اتمی مطرح کرده بود، اجرا کند.

پیشتر رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده بودند که پیونگ یانگ صدها تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های موشکی و اتمی دارد. گزارش شده که مقامات آمریکایی حدود ۳۰۰۰ تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های اتمی و موشکی را در کره شمالی شناسایی کرده‌اند و این بدان معناست که بازرسی این سایت‌ها و مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در خصوص خلع تسلیحات اتمی زمانبر خواهد بود.

در ماه مه سال میلادی پیونگ یانگ برای نشان دادن حسن نیت خود بخش‌های مختلفی از سایت اتمی پانگی – ری را منفجر و پست‌های امنیتی و دیگر تاسیسات را نابود کرد.  

برچسب‌ها:

نظر شما