شناسهٔ خبر: 26240706 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قرار جلب و کیفرخواست ۵۴ متهم آتش‌سوزی مدرسه راه شهدا ارومیه صادر شد

R41361/P1377/S6,48/CT11

دادستان ارومیه گفت: قرار جلب و کیفرخواست ۵۴ نفر از متهمین پرونده آتش سوزی مدرسه راه شهدا ارومیه صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مصطفی حبیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده درباره ماجرای تعرض به یک دختر دانش آموز و آتش سوزی مدرسه راه شهدا این شهر اظهار داشت: سال گذشته در پی تعرض سرایدار این مدرسه به یک دختر دانش آموز عده‌ای با اقدامات خلاف قانون و با بی توجهی به هشدارهای پلیس اقدام به اخلال در نظم عمومی و آتش زدن مدرسه و اموال عمومی کردند که متعاقب آن 156 نفر از عوامل دخیل در این حادثه دستگیر شد.

وی گفت: در میان دستگیر شدگان افرادی از سایر شهرستانها و محلات نیز دیده می‌شد اما عمده دستگیر شدگان از اهالی اطراف مدرسه راه شهدا بودند.

حبیبی افزود: در شب حادثه نیروی انتظامی با کنترل واقعه مانع ادامه دار شدن اغتشاش و افراد متخلف شد و به خوبی اوضاع را کنترل کرد و در ادامه سیستم قضایی نیز با رسیدگی به اتهامات 156 فرد دستگیر شده مدیریت قضایی ماجرا را بر عهده گرفت.

وی تصریح کرد: تقصیر و مجرمیت 54 نفر از دستگیر شدگان در واقعه آتش سوزی مدرسه راه شهدا به اثبات رسیده بنابراین قرار جلب و کیفرخواست آنها صادر شده است و مابقی دستگیرشدگان آزاد شده‌اند.

دادستان ارومیه گفت: اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی و دولتی، آتش زدن اموال شخصی، مزاحمت به معلمین مدرسه و اهانت به آنان، درگیری با نیروهای انتظامی از جمله جرم‌های 54 فرد دستگیر شده است.

وی با اشاره به مسائل و جرم‌های قابل وقوع در فضای مجازی گفت: لازم است شهروندان از انتشار عکس‌های شخصی، افشای شماره‌های رموز بانکی یا مسائل امنیتی در فضای مجازی خود داری کرده و از انجام معامله در این فضا پرهیز کنند.

حبیبی گفت: سال گذشته 610 فقره پرونده قضایی مرتبط به فضای مجازی در ارومیه تشکل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ارومیه هیچ گونه پرونده تعرض یا آزار و اذیت کودکان تشکیل نشده هر روز در این شهرستان سه شعبه کشیک دادگاه به مسائل و مشکلات قضایی شهروندان رسیدگی می‌کنند و در روزهای تعطیل نیز این کار با دو شیفت صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود.

دادستان ارومیه از دستگیری تعدادی از عوامل گروهک‌های پژاک، دموکرات، کومله و داعش در آذربایجان غربی در چند سال اخیر خبر داد و گفت: پرونده این افراد در دادسراها رسیدگی می‌شود و احکام قضایی برخی از آنها صادر شده و برخی تحمل کیفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا به جرم‌های امنیتی با دقت رسیدگی می‌کند و قانون نیز برای مجرمان امنیتی مجازات سنگینی را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/ش

نظر شما