شناسهٔ خبر: 26240646 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

وزیر دفاع تونس کودتا را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس

وزیر دفاع تونس ضمن تکذیب هر گونه طرح کودتا در این کشور، اخبار منتشر شده در این باره را برای ایجاد رعب و وحشت در تونس توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

«عبدالکریم الزبیدی» وزیر دفاع تونس در واکنش به گزارش منتشر شده در یک سایت فرانسوی در خصوص طرح کودتا در تونس با همدستی امارات و عربستان گفت که «کودتا وجود نداشته و هرگز هیچ کودتایی در تونس وجود نخواهد داشت».

الزبیدی افزود که سخن گفتن درباره کودتا در این دوره تنها برای ارعاب و گرفتن ماهی از آب گل‌آلود و ایجاد هرج و مرج است.

وزیر دفاع تونس در مصاحبه با رادیو تونس تصریح کرد که اخبار منتشر درباره کودتا صحت ندارد و تونسی‌ها باید به دو موسسه امنیتی و نظامی افتخار کنند.

وبگاه فرانسوی «موند افریک» اخیرا گزارش داد که «لطفی براهم» وزیر کشور برکنار شده تونس اخیرا به طور محرمانه با رئیس دستگاه اطلاعات امارات در جزیره جربه تونس دیدار و با یکدیگر برای کودتا علیه دولت تونس طرح‌ریزی کردند.

این دیدار پس از بازگشت رئیس دستگاه اطلاعات امارات از اجلاس پاریس در خصوص لیبی (۲۹ ماه می)، برگزار شد.

طبق این گزارش، این دو مسئول اماراتی و تونسی در این دیدار درباره نقشه راه مربوط به اجرای تغییرات ریشه‌ای در رأس قدرت تونس از جمله عزل «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس و تعیین «کمال مرجان» وزیر دفاع تونس به عنوان جانشین الشاهد و عزل «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور این کشور به بهانه بیماری و شبیه اتفاقی که برای «الحبیب بورقیبه» رئیس‌جمهور سابق رخ داد، توافق کردند.

نظر شما