شناسهٔ خبر: 26240564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حزب الله عراق:

حیدر العبادی حامی حضور نیروهای اشغالگر در خاک عراق است

ابنا

گردان های حزب الله لبنان در واکنش به سکوت دولت در قبال جنایت کشتار نیروهای بسیج مردمی توسط آمریکا در مرز سوریه تأکید کرد که حیدر العبادی حامی حضور نیروهای اشغالگر در خاک عراق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ گردان های حزب الله عراق از بیانیه فرماندهی عملیات مشترک این کشور پس از بمباران مواضع حزب الله در مرز با سوریه به شدت انتقاد کرد.

محمد محی سخنگوی حزب الله تصریح کرد: هدف قرار دادن گروه های مقاومت به ویژه حزب الله در مرز عراق و سوریه دلیلی بر تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی جهت ایجاد فضایی جهت ورود تروریست ها از سوریه به عراق است.

وی افزود: پادگان های بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در طول مرز با سوریه حضور داشته و از ورود تروریست ها به خاک عراق جلوگیری می کنند.

محمد محی اظهار داشت: بیانیه فرماندهی عملیات مشترک پس از جنایت صهیونیستی ـ آمریکایی علیه نیروهای مقاومت به هیچ وجه در سطح مطلوب نبوده و برخی واژه های آن بوی آمریکایی می دهد.

وی تأکید کرد که این بیانیه توسط دست های عراقی نوشته نشده است بلکه کاملا علیه گروه های مقاومت و بسیج مردمی به نگارش درآمده است.

سخنگوی حزب الله ادامه داد: این اولین بار نیست که بسیج مردمی چنین بمباران هوایی متحمل می شود اما مساله عجیب اینست که دولت در قبال این جنایت که تجاوز به حاکمیت عراق به شمار می آید، سکوت کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: گروه های مقاومت و بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در مرز مستقر بوده و در برابر نفوذ تروریست ها به خاک عراق ایستاده اند و به پایگاه تروریست ها در مرز با سوریه ضربه می زنند.

ابوعلی العسکری مسئول امنیتی حزب الله عراق نیز از حیدر العبادی نخست وزیر این کشور به عنوان حامی حضور نیروهای اشغالگر در خاک عراق یاد کرد.

وی گفت: ما اطمینان کاملی داریم که حیدر العبادی حامی حضور نیروهای اشغالگر در خاک عراق است و چنین فردی به هیچ وجه صلاحیت فرماندهی نیروهای مسلح را ندارد زیرا وی اهتمام شدیدی به مصالح آمریکا دارد.

العسکری تصریح کرد: حیدر العبادی یکی از عوامل آمریکا به شمار آمده و بر این اساس انتظار خیرخواهی برای کشورمان را از وی نداریم. ما به حق شرعی و ملی خود در تعامل با چنین افرادی پایبند هستیم.

گفتنی است سازمان بسیج مردمی عراق روز دوشنبه در پی بمباران مواضع خود توسط جنگنده های آمریکایی در مرز عراق و سوریه پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ساعت 22 یکشنبه شب جنگنده های آمریکایی به مواضع تیپ 45 و 46 بسیج مردمی در مرز با سوریه حمله کرده و دو موشک شلیک کردند که طی آن 22 تن شهید و 12 تن دیگر مجروح شدند.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما