شناسهٔ خبر: 26240539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لاوروف: طرح گوترش را برای اصلاح سازمان ملل تایید می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر حمایت کشورش از طرح دبیرکل سازمان ملل برای اجرای اصلاحات در این سازمان گفت، مسکو با اتهاماتی که واشنگتن درباره مخالفت شورای حقوق بشر سازمان ملل با اسرائیل مطرح می‌کند، موافق نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: روسیه از طرح دبیرکل سازمان ملل درباره اصلاحات در این سازمان حمایت می‌کند.

لاوروف تاکید کرد: مسکو با اتهاماتی که واشنگتن درباره مخالفت شورای حقوق بشر سازمان ملل با اسرائیل مطرح می‌کند، موافق نیست.

وی افزود: ما امیدواریم تصمیم آمریکا برای خروج از شورای حقوق بشر تصمیم نهایی نباشد و آمریکا به تعهدات خود به سازمان ملل به ویژه در حوزه مهمی چون حقوق بشر پایبند بماند، همانطور که می‌دانید آمریکا خودش را قهرمانی در این حوزه  می‌داند و اگر چنین است آنها باید ادله داشته باشند که به آنها اجازه دهد در شورای حقوق بشر از جمله با اعضایی که از ابتکارعمل‌ها یا ایده‌هایی که مخالف با رویکرد آمریکاست، همکاری کنند.

لاوروف در ادامه نتایج کمیته سازمان ملل درباره ارتکاب جنایت‌های جنگی از سوی دمشق را مشکوک خواند.

گوترش نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: روسیه جزء کشورهای بنیانگذار سازمان ملل است و باید در ایجاد جهانی چند قطبی نقشی ایفا کند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: سازمان ملل با روسیه در مورد سوریه همکاری دارد و در کنفرانس سوچی حضور داشت.

وی گفت: به زودی کمیته قانون اساسی سوریه تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما